سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد قاطع دستگاه قضایی در حوزه مواد مخدر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه ارتکاب جرم در حوزه مواد مخدر، جدی، قاطع و قانونی است.

علی اکبر عالیشاه دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در دومین جلسه کمیته حقوقی دادگستری استان، بر لزوم آگاه سازی مردم و آموزش در راستای مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم به ضابطین در خصوص پیشگیری و مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیز از جمله موارد مهمی است که باید در راستای تحقق آن اقدام شود.

او با اشاره به بروز برخی تخلفات در حوزه کشت مواد مخدر در روستاها، افزود: باید با بهره مندی از ظرفیت بالای پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات و روستاها، در راستای حفظ اراضی ملی و کشاورزی اقدام شود که می‌طلبد دهیاران نیز با نظارت دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان همکاری و تعامل لازم را در این راستا داشته باشند.

عالیشاه، مقابله با ارتکاب جرم در حوزه مواد مخدر را از جمله دغدغه‌های دستگاه قضایی استان در حوزه حفظ حقوق عامه برشمرد و گفت: آلوده کردن جامعه با مواد مخدر از مصادیق بارز نقض حقوق عامه محسوب شده و با هرگونه فعالیت در زمینه مواد مخدر، برخورد قضایی خواهد شد.

دادستان مرکز مازندران افزود: مقابله با ارتکاب جرم در حوزه مواد مخدر، مختص دستگاه قضایی نبوده و شایسته است همه نهاد‌ها و ادارات فرهنگی و اجرایی با استفاده از تریبون‌های مخلف مانند صدا و سیما و مطبوعات، نماز جمعه، مساجد و آموزش و پرورش در این راستا اهتمام داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.