سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش توافقی ارز صادرات فولاد در بازارچه‌های مرزی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار است ارز حاصل از صادرات فولاد به صورت پایلوت و توافقی در بازارچه‌های مرزی به فروش برسد.

صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست نمایندگان اتاق ایران گفت: قرار شده ارز حاصل از صادرات فولاد به صورت پایلوت در در بازارچه‌های مرزی به صورت توافقی به فروش برسد.

او تصریح کرد: به طور کلی این توافق می‌تواند موضوع و مشکلات فولادی‌ها را رفع کند و اگر خوب رسیدگی شود در صادرات سایر کالا‌ها نیز اقدام اساسی انجام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: تقاضای اتاق ایران از دولت این است که در جلسه ستاد بودجه، نمایندگان بخش خصوصی حضور داشته باشند و لایحه بودجه با نظرخواهی از این بخش تنظیم شود.

حسن زاده افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ نظرخواهی در این مورد اتفاق نیفتاده است و امروز شاهد این هستیم که هر ۱۲ رشته صنعت به جز صنعت غذایی در رکود به سر می‌برند.

او گفت: خواسته بخش خصوصی این است که تعیین تکلیف نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۴ به صورت شفاف دیده شود. نباید بستر برای جهش بیشتر نرخ ارز و به تبع آن افزایش هزینه مواد اولیه و تورم بیشتر تولیدکنندگان فراهم شود.

حسن زاده خاطرنشان کرد: پیشنهاد اتاق ایران به دولت کاهش قیمت گذاری‌های دستوری در لایحه بودجه است. ضمن این که لازم است مشوق‌هایی برای جبران زیان‌های ناشی از قطع برق و گاز برای صنایع دیده شود.

خبرنگار: رضا زارع 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.