سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه شورای فرهنگی رسانه ملی رنگ و بوی مدرسه به خود گرفت

همزمان با بازگشایی مدارس، شورای فرهنگی رسانه ملی نیز رنگ‌و‌بوی آموزشی به خود گرفت.

همزمان با بازگشایی مدارس، شورای فرهنگی رسانه ملی نیز رنگ‌و‌بوی آموزشی به خود گرفت. در این نشست، تمهیدات رسانه ملی در آستانه بازگشایی مدارس مورد توجه قرار داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، علی پارسانیا، مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به ارائه گزارشی در خصوص طرح «مهر» و رویداد‌های «الف تا» (الفبای تحول آموزش‌و‌پرورش) پرداخت. وی در خصوص طرح «مهر» گفت: قصد معرفی مفاخر فرهنگی و سیاسی کشور را در این طرح داریم و جا دارد پیام‌های کوتاهی از این شخصیت‌های برجسته به جامعه دانش‌آموزان ارائه شود.

نشان دادن جایگاه مدارس بزرگ‌مقیاس در نظام آموزش‌و‌پرورش و معرفی مدیران و معلم‌های برگزیده در «الف تا» (الفبای تحول آموزش‌و‌پرورش) از دیگر طرح‌های «مهر» است که پارسانیا به آنها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح شهید «بهنام محمدی» اشاره کرد و گفت: در این طرح عظیم، به بهسازی مدارس اشاره شده و لازم است برای نهادینه شدن فرهنگ بهسازی مدارس در سطح کشور همکاری‌هایی مناسب و مستمر بین آموزش‌و‌پرورش و رسانه ملی انجام گیرد.

پارسانیا به جایگاه خبرنگار‌دانش‌آموزان پرداخت و گفت: در کل کشور ۷۰۰ خبرنگار دانش‌آموز «پانا» داریم که در مدارس کار خبری می‌کنند و شایسته است گزارش‌های خبری این دانش‌آموزان از مدارس مورد توجه رسانه ملی قرار بگیرد و رسانه ملی به پخش آنها مبادرت ورزد.

وی در بخش دیگر این جلسه به خلأ «قله» در نظام آموزش‌و‌پرورش اشاره کرد و گفت: در نظام آموزشی کشور خلأ قله داریم. درست است که ما قهرمان‌های ملی و آیینی بسیاری داریم، اما قله و قهرمان‌سازی مناسبی در این خصوص نداریم و لازم است کار‌های فرهنگی دراین باره انجام گیرد و رسانه ملی به‌عنوان بازوی اصلی فرهنگ‌سازی در کشور به امر خطیر و حساس قله‌سازی بپردازد.

شورای فرهنگی رسانه ملی که تاکنون ۱۲۵ نشست اندیشه‌ورزی را با دعوت از چهره‌های دانشگاهی، حوزوی و صاحب‌منصبان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از سر گذرانده است با هدف هم‌افزایی و تبیین راهبرد‌های فرهنگی رسانه ملی در دوره تحول دوشنبه‌های هر هفته با حضور مدیران و برنامه‌سازان سازمان صداوسیما تشکیل جلسه می‌دهد. از جمله مهمانان ویژه دعوت‌شده به این سلسله نشست‌ها از ابتدای سال جاری می‌توان به پروفسور حمید مولانا، استاد بین‌الملل علوم ارتباطات؛ ابوالفضل اقبالی، رئیس اندیشکده زن و جامعه؛ سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین‌الملل؛ احمد محمدزاده، کارشناس سیاسی؛ صابر جباری فاروجی، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت؛ سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان؛ ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در تهران و سیداحمد فاضل‌زاده حقیقی، رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.