سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۹۰۰ معلم از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش قزوین

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین از ورود ۹۰۰ معلم جدید برای تدریس طی سال تحصیلی از سوی این دانشگاه به آموزش و پرورش استان خبر داد.

حمیدرضا مشهدی رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: ۵۴۰ نفر از این معلمان از طریق آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده و با گذراندن دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، آماده ورود به آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه مابقی معلمان دیگر از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند، اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجوی مهارت آموز در شرایط مناسبی از لحاظ جذب دانشجو قرار دارد و با فراز و نشیب‌هایی که در سال‌های گذشته داشتیم، امروز می‌توانیم ادعا کنیم که این دانشگاه با حداکثر ظرفیت در حال ارایه خدمت است.

مشهدی بیان کرد: ۵۰۰ دانشجوی جدیدالورود در سال جاری به جمعیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اضافه خواهند شد و برای نخستین مرتبه کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار شده و نتایج آن نیز زودتر از کنکور عادی اعلام شده است.

به گفته این مسئول، همچنین ۳۵۰ دانشجوی فارغ التحصیل نیز امسال فارغ التحصیل خواهند شد و برای ارائه خدمت در آموزش و پوروش آماده می‌شوند؛ و برای رفع کمبود‌های احتمالی آموزش و پرورش در مهر امسال، ۳۲۰ دانجشوی سال آخری در دانشگاه فرهنگیان نیز در صورت کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید، آماده ارائه خدمت آماده هستند.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین اضافه کرد: رشته‌های این دانشگاه شامل اول ابتدایی، آموزش علوم تجربی، کار و فناوری، ادبیات فارسی، مشاوره و راهنمایی، امور تربیتی، تربیت بدنی، آموزش هنر، آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه و الهیات است.

مشهدی بیان کرد: علاوه بر رشته‌های یاد شده برای تامین بخشی از نیاز‌های آموزش و پرورش دوره کاردانی آموزش ابتدایی نیز در دانشگاه فرهنگیان قزوین، اقدام به جذب دانشجو کرده تا این دانشجویان زودتر وارد چرخه آموزش شوند و همچنین کمبود‌های آموزش و پرورش از این طریق حل شود.

به گفته این مسئول، روند جذب هیات علمی از سال گذشته در این دانشگاه سرعت گرفته و هرم اعضای هیات علمی دانشگاه در حال ترمیم است و همچنین ۱۲ نفر به عنوان همکار اداری در این دانشگاه از طریق آزمون استخدامی به جمع کارکنان دیگر اضافه و تحت عنوان یاوران علمی جذب خواهند شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: امیدورایم مدیران استانی در تخصیص فضا برای جذب دانشجویان بیشتر در دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه تری داشته باشند تا با مجموعه اقداماتی که صورت می‌گیرد، معلمانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.