سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته آموزشی بین دانش آموزان خانواده های زندانی

حمیدی گفت:یک هزار و ۲۰۰ بسته کمک آموزشی بین دانش آموزان خانواده‌های زندانی نیازمند توزیع شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته کمک آموزشی شامل کیف مدرسه به همراه لوازم تحریر، مجموعا به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال در بین دانش آموزان خانواده‌های زندانیان نیازمند در استان کرمان خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه آئین اهدای لوازم تحریر به دانش آموزان خانواده زندانیان گفت: در این مراسم در شهر کرمان ۷۰۰ بسته و به صورت همزمان در جنوب و شرق استان نیز با کمک خیرین ۵۰۰ بسته بین دانش آموزان نیازمند اهدا خواهد شد. 

قاضی القضات استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک و تهنیت بمناسبت آغاز امامت ولی عصر (عج)، گفت: از خداوند متعال سپاسگزارم که توفیق خدمت گذاری در نظام و کشوری که متعلق به امام زمان است را به ما داده است. 

رئیس شورای قضائی استان کرمان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل زندان و انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان اظهار کرد: مسائل فرهنگی و آموزشی خانواده‌های زندانیان دائما مورد توجه انجمن حمایت و بنیاد تعاون زندان قرار داشته است.

وی با بیان اینکه هرساله قبل از شروع مدارس این کمک‌های خداپسندانه انجام می‌شود، افزود : هدف از کمک به دانش آموزان خانواده‌های زندانیان این است که آن‌ها بتوانند در شرایط خوب و آبرومندانه از نعمت سواد آموزی بهره‌مند شوند و عدم حضور سرپرست خانواده در بین خانواده مانع از تحصیل آنها نشود، ما پیگیری می‌کنیم تا این کودکان از تحصیل بازنمانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: برخی از خانواده‌های زندانیان دچار فقر اقتصادی هستند و بایستی حاکمیت بنحوی عمل کند که فقر اقتصادی آنان به فقر فرهنگی و آموزشی منجر نشود، زیرا در این بین دانش آموزان با استعدادی هستند که می‌توانند در آینده کشور خود تأثیر گذار باشند.

حمیدی گفت: انجمن حمایت و بنیاد تعاون زندان با کمک خیرین به مسایل آموزشی دانش آموزانی که در وضعیت مالی نامناسبی بسر می‌برند، مورد عنایت و توجه بیشترقرار بگیرد برای مثال خدماتی مانند مشاوره و کتاب‌ها کمک آموزشی در اختیار آنان قرار بگیرد.

ذوالفعلی نژاد، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان از تداوم کمک‌ها به خانواده مددجویان نیازمند در طول سال گفت و افزود: به همراه دادستان مرکز استان دیدار از خانواده زندانیان ادامه دارد و مخصوصا در حوزه دانش آموزی حمایت می‌کنیم تا وضعیت بد اقتصادی خانواده یک زندانی، منجر به ترک تحصیل فرزندان آنها نشود.

سلیمانی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان نیز ضمن تشکر از پشتیبانی اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان؛ اظهار کرد: با همت هیات مدیره انجمن، بنیاد تعاون و کمک خیرین این بسته‌ها آماده شد، و همچنین امیدوارم بتوانیم گام‌های موثرتری در جهت، اشتغال، حرفه آموزی و تحصیل خانواده مددجویان زندانی برداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.