سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال خون خراسان رضوی نیازمند دریافت گروه‌های خونی مثبت و منفی است

رییس اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون با کمبود شدید گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی B منفی،O  منفی، AB منفی و A  مثبت مواجه هستیم که تامین آن نیازمند حضور و مشارکت داوطلبان اهدای خون دارندگان این گروه‌های خونی است.

مصطفی مهدوی ارفع گفت: کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی و میزان اهدای خون پس از تعطیلات محرم و صفر و افزایش سفرها در روزهای پایانی تابستان، سبب کاهش ذخایر خونی و به ویژه گروه های خونی یاد شده در استان شده است به طوری که هم اکنون نیاز مبرم به تامین گروه‌های خونی ذکر شده وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که اداره کل انتقال خون خراسان رضوی پشتیبان و تامین کننده خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز ۶۴ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در استان است لذا از اهداکنندگان خون تقاضا داریم برای نجات جان بیماران هرچه سریعتر به پایگاه‌های اهدای خون سطح استان مراجعه و در این امر ما را یاری کنند.

رییس اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: هر واحد اهدای خون، با فرآورده‌های استحصالی از آن جان سه بیمار مختلف را از مرگ نجات می‌دهد.

مهدوی ارفع با بیان این که در این راستا تمامی پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی فعال و پذیرای داوطلبان اهدای خون است افزود: پایگاه‌های امام رضا (ع) و حرم مطهر در نوبت صبح از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه تا ۱۳ ظهر و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

وی ادامه داد: چهار پایگاه دیگر انتقال خون مشهد شامل شهید کریمی در قاسم آباد، میلاد در بلوار استقلال، مهر واقع در ابوطالب و امید در نبش خیابان شیرازی فقط در شیفت صبح دایر هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.