سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرده از راز قاچاق بیش از ۲۱۵ هزار لیتر نفت گاز در یکی از جایگاه‌های سوخت فارس برداشته شد

با ورود و پیگیری بازرسی استان فارس پرده از راز قاچاق بیش از ۲۱۵ هزار لیتر نفت گاز در یکی از جایگاه‌های سوخت شهرستان‌های جنوبی این استان برداشته شد.

روابط عمومی بازرسی کل استان فارس اعلام کرد: بازرسی کل استان فارس در جهت اجرای بازرسی برنامه‌ای کلان محور با موضوع بررسی وضعیت نگهداشت، رسید و مصرف (ارسال) فرآورده‌های نفتی در انبار‌های تابعه وزارت نفت، مخازن نیروگاهی و مصرف‌کنندگان عمده در استان فارس، کشف کرد که یک جایگاه اختصاصی در یکی از شهرستان‌های فارس اقدام به قاچاق نفت گاز کرده است.

با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری آن به جد در دستور کار بازرسی استان قرار گرفت و مشخص شد کسری غیرمجاز این جایگاه میزان ۲۱۵ هزار و ۶۷۶ لیتر نفت گاز (گازوئیل) است. 

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این کسری در اثر تخلیه نکردن بار نفت گاز ارسال شده از انبار‌های سوخت و رسید نشدن آن در جایگاه اتفاق افتاده که با مقایسه و بررسی میزان اولیه موجودی فرآورده‌های ارسالی به جایگاه از یکم فروردین سال ۱۴۰۱ تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ (طبق مانیتورینگ) و موجودی پایان وقت ۱۹ خرداد امسال بوده است.

در نهایت بر اساس پیگیری انجام شده از سوی هیات بازرسی مستقر در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات جایگاه داران آن منطقه مطرح و در این رابطه میزان کسری غیرمجاز کشف شده به تعزیرات حکومتی استان فارس ارجاع داده شد.

گفتنی است، علاوه بر این ضمن بستن مخازن نفت گاز جایگاه، مقرر شد معاونت بازرگانی منطقه فارس نسبت به فسخ قرارداد توزیع فرآورده نفت گاز این جایگاه اقدام کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.