سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوستان ۲۹۸ هکتاری ولایت احیا می‌شود

طرح ارتقای فضای سبز بوستان ولایت همچنان ادامه دارد و قرار است تا پایان سال در فضا‌های متروکه این طرح اجرایی شود.

بوستان ولایت در جنوب غرب تهران ۲۹۸ هکتار مساحت و ۱۱۳ هکتار فضای سبز دارد که قرار است این بوستان احیا و به فضای سبز تهران افزوده شود.

سال ۸۹ بود که نخستین نهال بوستان ولایت به دست مقام معظم رهبری کاشته شد و از آنجا سنگ بنای بوستان ۲۹۸ هکتاری که سابق پادگان قلعه مرغی بود نهاده شد. سال ۹۱ مرحله اول و یا همان نوار فضای سبز به بهره‌برداری رسید و اکنون پس از ۱۲ سال میزان فضای سبز این بوستان به ۱۱۳ هکتار رسیده است.

رزم آور معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۹ در خصوص این بوستان به شهر گفت: مدیریت شهری طرح مطالعاتی را شروع کرده که پیرامون پارک علم و فناوری است که بتوانیم در راستای ارتقای خود بوستان و شهر از خود واحد‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: برای بوستان ولایت یک طرح مطالعاتی شروع شده که در حال انجام است و قرار شده بخش اعظم آن که بخش فضای سبز است هم حفظ شود و هم ارتقا پیدا کند. بخش‌هایی از بوستان هست که دارای سوله‌ها و ساختمان‌های متروکه است و تا به امروز از آنها با هیچ نوع کاربری استفاده نشده است. 

وی درخصوص افزایش فضای سبز بوستان ولایت توضیح داد: حتما در کنار درختان موجود در بوستان ولایت، درختان جدید دیگری نیز اضافه خواهد شد و در حد توان به فضای سبز بوستان ولایت اضافه خواهیم کرد.

شفاهی سرپرست اداره فضای سبز منطقه ۱۹ شهرداری تهران هم با بیان اینکه در سال جدید نزدیک به ۴ هکتار به فضای سبز بوستان ولایت اضافه کردیم، گفت: برای این فضا مبلمان و پارکینگ نیز درنظر گرفته شده است که پس از اینکه درختان قوت گرفتند مبلمان اضافه خواهد شد و این فضا به فضای سبز بوستان ولایت اضافه خواهد شد.

گفتنی است؛ به گفته مسئولان شهری طرح ارتقای فضای سبز بوستان ولایت همچنان ادامه دارد و قرار است تا پایان سال در فضاهای متروکه این طرح اجرایی شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.