سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌ها به ادعای سران اروپایی درباره همکاری تسلیحاتی ایران با روسیه

کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی چهره‌ها نسبت به ادعای سران اروپایی درباره همکاری تسلیحاتی ایران با روسیه واکنش نشان دادند.

 گفته‌های جدید سران اروپایی درباره ارسال تسلیحات ایران به روسیه برای جنگ اوکراین با واکنش‌های بسیاری همراه شد و امریکا نیز درپی این ادعای اثبات نشده، شرکت هواپیمایی ایران ایر را تحریم کرد! این ادعا از سوی مسئولان ایرانی رسماً تکذیب شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی، اما این ادعا را نشانی بر قدرت تسلیحاتی ایران و ترس اروپایی‌ها از این تسلیحات دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
  سیدعباس عراقچی:
یک‌بار دیگر امریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند. ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام. معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.

محمد ولی‌بیگی:
‏یک سؤال؟ مگر موشک‌های ایران همیشه به مرغداری و مناطق خالی از سکنه و بیابون برخورد نمیکنن؟ پس چرا امریکا و اتحادیه اروپا اینقدر نگرانن که ایران به روسیه موشک بالستیک نده؟

کاربری با نام «غریب»:
این موشک‌های ایرانی که معادلات جنگ با ناتو رو تغییر میده همون موشک‌هایی است که هر وقت شلیک میشن به مقصد نمیرسن یا ۹۹درصد رهگیری میشن یا این ایرانی‌های پدرسوخته موشک‌های جدید ساختن دوباره؟

 عبدالله گنجی:
امریکا ابتدا اتهام زد (عراقچی رسماً ارسال موشک به روسیه را رد کرد) سپس ایران ایر را به همراه سه کشور اروپایی تحریم کرد. دیدید اینجا کسی اعتراض کند؟ حالا فرض کنید نگهبان وزارت خارجه روسیه گفته بود ایران ایر شرکت خوبی نیست چه قشقرقی داشتیم. اصلاً به هزارو ۸۰۰ تحریم امریکا دیدید اعتراض شود؟

رجب پناهی:
لفاظی‌های این سران سلطه چندش آور و دروغگو، مبنی بر اینکه «#موشک‌های_ایرانی، معادلات جنگ با ناتو را تغییر می‌دهد»، در حالیست که آنها تا دیروز ادعا می‌کردند، موشک‌های ایرانی حلبی‌هایی هستند که یا به هرگز مقصد نمی‌رسند یا صددرصد آنها رهگیری می‌شوند.

 کاربری با نام «حسین»:
امروز تمام کانال‌های خبری دنیا از نگرانیشون از موشک‌های ایرانی در دست روسیه حرف می‌زنند، یکی از برآورد‌های جنگ اوکراین اعتراف ناخودآگاه غرب و امریکا به قدرت و‌تکنولوژی بسیار پیشرفته ایران است. ما ابر قدرتیم ولی خودمون هم باور نداریم.

عفیفه عابدی:
همین سه‌روز پیش امریکا و متحدان اروپاییش با ادعای انتقال موشک‌های ایرانی به روسیه، ایران را تحریم کردند، اما همزمان امریکا با فروش ۱۶۵ میلیون‌دلاری تانک سنگین به رژیم صهیونیستی که در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است، موافقت کرد! بله در غرب آسیا جنگ راه می‌اندازند تا تسلیحات بفروشند!

 محمد علی لویمی:
سال‌ها جار زدند موشک‌های ایرانی فتوشاپ هستند، اما حال پشت تیریبون‌هایشان در برابر جهان مجبورند به حقیقت اعتراف کنند. 

 کاربری با نام «شیما»:
نمردیم و دیدیم موشک‌های کاغذی و فیک و به درد نخور ما میتونه معادلات نظامی جنگ روسیه و اوکراین رو تغییر بده. این دیگه توهین به تجهیزات نظامی خودتون (ناتو) بود!

 فائزه طلایی:
در حالی که ایران، روسیه و هم خود اوکراین ارسال موشک ایرانی به روسیه رو تکذیب کردند، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا مراتب اعتراض به فروش و ارسال موشک به روسیه رو اعلام کردند! فوتوشاپ‌هامون که معمولاً تمامش رهگیری میشن و به مرغداری میخورن انقدر ترس و تحریم نداره که !

 امیرعلی ابوالفتح:
‏اروپایی‌ها چرا فکر می‌کنند وقتی طرف دشمن ایران‌ـ یعنی امریکا - را می‌گیرند ایران نباید طرف دشمن اروپا- یعنی روسیه - را بگیرد؟ دوران دیپلماسی یک طرفه گذشته است. هر عملی، عکس‌العملی دارد.

منبع: روزنامه جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
انگلیس پلشت کثیف فشار زیادی را از سوی ایران تحمل می کند. تصور کنید زمانی را که با خبر رادیویی در تهران کودتا راه می انداختند ولی حالا موشک های ایران به اندازه کامیون با سرعت صوت خواب را از چشمشان گرفته و اندازه سگ اعتباری در ایران ندارند !!! تحریم هایشان هم تمام شده و بازی تلاطم دلاری سفارت انگلیس در خیابان جمهوری هم دیگر هیاهویی ندارد !!! انشالله هر چه زودتر صدای شکستن کمر آمریکا و انگلیس را خواهیم شنید