سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کازرونی:

کمیته امداد امام (ره) به عنوان یک نهاد اجتماعی، تجسمی از مفاهیم قرآنی در عمل است

رییس هیات مدیره کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی، تجسمی از مفاهیم قرآنی در عمل و نیز نشان‌دهنده عزم و اراده‌ای است که برای رفع فقر و نفع رساندن به محرومین در جامعه تلاش می‌کند.

محسن کازرونی رییس هیات مدیره کمیته امداد امام خمینی (ره) عصر شنبه در اختتامیه ششمین جشنواره قرآنی باران وحی که در مشهد برگزار شد با تاکید بر نقش مؤثر قرآن در هدایت بشر و ضرورت تحقق آموزه‌های آن در جامعه، گفت: قرآن، راهنمای اصلی تحول اجتماعی و تجسم ارزش‌های الهی است. این کتاب الهی، نه تنها موعظه‌ای برای انسان‌ها است، بلکه در یک تجربه تاریخی، نحوه زندگی و تفکر بشر را دگرگون کرده است.

وی با استناد به روایات امام صادق (ع)، ادامه داد: قرآن در حقیقت تجلی ذات خداوند بر زمین است و هر آیه و سوره آن دربردارنده درس‌های بزرگ برای بشریت است. همچنین قرآن موعظه‌ای است که کینه و نفاق را از دل‌ها می‌زداید و انسان را به رحمت و هدایت سوق می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عدم نوشتن خط توسط پیامبر (ص)، این موضوع را دلیلی برای اعجاز قرآن دانست و گفت: چگونه ممکن است کتابی به این عظمت از فردی که خطی ننوشته سرچشمه بگیرد.

وی همچنین با اشاره به شعرای بزرگ و سخنان اقبال لاهوری، بر اهمیت نقش قرآن در تحولات فکری جامعه تأکید کرد.

کازرونی همچنین درباره لزوم انس با قرآن و تدبر در آیات آن سخن گفت و افزود: امام هشتم (ع) روزانه ۱۰ جز قرآن می‌خوانده و این بیانگر اهمیت و ضرورت درک عمیق‌تر از کلام الهی است.

وی با اشاره به آیات مرتبط با انفاق و احترام به نیازمندان و با تاکید بر عدالت اجتماعی ادامه داد: در دنیای امروز، اینگونه کار‌ها نه تنها واجب، بلکه ضروری است تا جامعه‌ای عادل و مرفه شکل بگیرد.

رییس هیات مدیره کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تنها تلاوت قرآن کافی نیست، بلکه باید اصول آن در زندگی روزمره پیاده‌سازی شود.

کازرونی به عدم عدالت اقتصادی در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر در و دیوار مملکت را با آیات قرآن پر کنیم، اما هنوز تمایز طبقاتی و فقر در جامعه وجود داشته باشد، به معنای حقیقی جامعه اسلامی نرسیده‌ایم.

وی با ذکر نام شهید بهشتی، به اهمیت توازن اقتصادی و نیاز به تلاش برای ایجاد ثروت و رفاه برای همه اقشار جامعه پرداخت و گفت: ما باید همه را در یک کشتی برابری جستجو کنیم و نگذاریم عده‌ای فقیر و عده‌ای پولدارتر شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی ره نیز در این مراسم گفت: برای سال جدید پیش بینی میشود ۳۰۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی باران وحی شرکت کنند و بیش از ۴۰۰ هزار اثر قرآنی و معارفی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

سید مرتضی بختیاری افزود: انس با قرآن سند موفقیت ما در تمامی عرصه‌ها است لذا از تمامی همکاران در همه بخش‌های سازمان کمیته امداد امام خمینی ره در این حوزه به خوبی همکاری داشته باشند تا سال آینده شاهد تقدیر از بیش از ۳۰۰ هزار نفر برگزیدگان قرآنی باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.