سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی کشور گفت: منابع لازم برای تامین مطالبات کلزاکاران تامین شده است و مطالبات گندمکاران نیز تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد.

اکبر فتحی در جلسه ستاد هماهنگی امنیت غذایی آذربایجان شرقی گفت: اولویت وزیر جهاد کشاورزی اتمام فعالیت‌هایی است که در حال حاضر در وزارت جهاد کشاورزی با تاخیر مواجه شده است که از جمله می‌توان به پرداخت مطالبات گندمکاران در زمینه خرید تضمینی گندم اشاره کرد که اگر عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی نبود، این مسئله به یک چالش مهم تبدیل می‌شد. در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که در آذربایجان شرقی به این دلیل که تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی دیرتر از سایر نقاط کشور است، نزدیک به ۳۵ درصد پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تامین منابع لازم برای پرداخت مطالبات کلزاکاران نیز انجام شده است و با تعاملی که معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران داشتند به زودی پرداخت مطالبات انجام می‌شود. در خصوص مطالبات خرید جو نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است و مجوزی صادر شده تا از محل فروش جو، مطالبات جوکاران پرداخت شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هماهنگی و وفاق لازم برای حل مسائل بخش کشاورزی وجود دارد که این مسئله از این سرچشمه می‌گیرد که دولت چهاردهم، دولت وفاق است و فارغ از همه گرایش‌های سیاسی این دولت ایجاد شده است و امیدواریم این رویه نتایج مطلوبی را برای کشور و بخش کشاورزی به ارمغان آورد.

فتحی آمادگی و تامین نهاده‌های لازم برای کشت پاییزه را یک ضرورت دانست و افزود: استان‌ها باید با برگزاری جلسات ستاد هماهنگی امنیت غذایی حوزه‌های مختلف از قبیل کشت پاییزه، تامین و تولید پروتئین و گوشت مرغ به خوبی کنترل شود.

وی از تشکیل ۷ کمیته در قالب ستاد هماهنگی امنیت غذایی خبر داد و افزود: این کمیته‌ها جداگانه توسط هر معاونت راهبری می‌شوند و اقدامات کارشناسی و هماهنگی بین واحد‌ها در این کمیته‌ها انجام شده و اگر نیاز به تصویب مصوبه باشد مسئله در ستاد هماهنگی امنیت غذایی مطرح می‌شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تعاملی که با شرکت پشتیبانی امور دام داشتیم چند روز قبل ۱۶۰ هزار تن نهاده‌های دامی در سامانه بارگزاری شد تا مرغداران و دامداران در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند.

فتحی گفت: در زمینه کود و نهاده‌های کشاورزی نیز علاوه بر اقدامات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مقدمات لازم برای ورود بخش خصوصی انجام شده است و به زودی ۲۰۰ هزار تن کود فسفات توسط بخش خصوصی به کشور وارد خواهد شد تا کمبود‌ها در این حوزه مرتفع شود.

فتحی بر هماهنگی و تعامل همه بخش‌ها برای تامین امنیت غذایی کشور تاکید کرد و گفت: رفع تداخل پلاکات ثبتی از دیگر مواردی است که وزیر محترم جهاد کشاورزی به آن تاکید دارند.

وی بر نقش آمار دقیق حوزه کشاورزی در مدیریت تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: آمار دقیق به ما کمک می‌کند تا بتوانیم میزان تولید و واردات را مدیریت کرده و با برنامه ریزی صحیح، آرامش را در بازار محصولات کشاورزی برقرار کنیم. تهیه این آمار دقیق از استان‌ها آغاز خواهد شد و باید این مسئله به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. سامانه پهنه بندی در این دوره سرشماری کشاورزی به عنوان پایه قرار می‌گیرد چرا که این مسئله می‌تواند به افزایش دقت آمار در مقایسه با روش خود اظهاری کشاورزان کمک شایانی کند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برنامه هفتم توسعه تمام سرفصل‌هایی که مربوط به بخش کشاورزی است را استخراج کرده ایم و با توجه به برنامه وزیر محترم جهاد کشاورزی که در مجلس ارائه دادند، برنامه تلفیقی و عملیاتی با لحاظ تمامی سرفصل‌ها تدوین شده است که تا دو هفته آینده رونمایی خواهد شد و برش‌های استانی این برنامه برای هر استان ارسال خواهد شد.

فتحی ادامه داد: امیدوارم با مشارکت بیشتر سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در رویه تصمیم گیری و اجرا، بتوانیم موفقیت‌های بیشتری را در حوزه کشاورزی رقم بزنیم.

وی بیان کرد: در حوزه صدور مجوز‌ها باید تسهیل صورت گرفته و موانع برطرف شود تا در سریعترین زمان ممکن صدور مجوز میسر شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به انتصاب شهرام شفیعی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جناب آقای شفیعی مدیری شایسته است که بسیاری از مدیران سازمان و ادارات تابعه نیز از وی به عنوان فرد شایسته ریاست سازمان یاد کردند و می‌توان گفت در واقع انتصاب وی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیشتر یک انتخاب بود. امیدواریم همکاری و همراهی با وی به نحو احسن انجام شود تا بتواند منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برنامه‌های وزیر جهاد کشاوزی و دستورات جناب آقای رئیس جمهور را به بهترین شکل عملیاتی کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به اهمیت بخش کشاورزی اشاره کرده و یکی از مهمترین رسالت‌های این وزارتخانه را امنیت غذایی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید نجفی به خدمات و تلاش‌های چندین ساله جناب آقای فتحی هم در زمان معاونت برنامه ریزی سازمان و هم در جایگاه ریاست سازمان اشاره کرده و تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی وی در ارتباط با پیشبرد بخش کشاورزی استان و ارتباط مستمر با کشاورزان را ستود و افزود: با شناختی که از مدیریت و ابتکار عمل جناب آقای فتحی سراغ داریم با اتکا به خداوند متعال در سنگر معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی که از جمله مهمترین و حساس‌ترین معاونت‌ها وزارت جهاد کشاورزی است یقینا منشأ خیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که در این مراسم از زحمات ۷ ساله اکبر فتحی تقدیر و شهرام شفیعی با حکم وزیر جهاد کشاورزی بعنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.