سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۱۲ هکتار باغ میوه با آب باران توسط زوج لنده‌ای

زوج موگرمونی با مدیریت صحیح آب باران و احداث ۱۰ حوضچه، ۱۲ هکتار باغ را در محروم‌ترین نقطه شهرستان لنده احداث کردند.

 زوج تلاش‌گر لنده‌ای بعد از ۲۰ سال تلاش و زحمت شبانه‌روزی با مدیریت درست آب باران ۱۲ هکتار باغ را در محروم‌ترین نقطه بخش موگرمون شهرستان لنده احداث کردند. 
 
وآقای فاضل افتخاری با تجارب ارزشمندی که در حوزه پیمانکاری داشت در کنار فعالیت‌ها و گرفتاری‌های شغل پیمانکاری از عشق به طبیعت غافل نشد و در دور افتاده‌ترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد که حتی از نعمت جاده زیرسازی شده هم محروم است شعار سال را محقق کند.
 
 وی می گوید : سال‌های زیادی در حوزه استان بوشهر کار پیمانکاری کردم ، ولی هرگز زادگاهم را فراموش نکردم و در طول این ۲۰ سال به همراه همسرم اقدام به احداث باغی در زمین پدری‌ام در حاشیه روستای مله آب گاوان کردم که از همان سال‌های ابتدایی چند میلیارد تومان تا به امروز هزینه کردم.
 
افتخاری افزود: برخی افراد فامیل وقتی برای احداث باغ و احیاء جنگل بلوط در حاشیه این باغ اقدام کردم تلاش کردند ما را منصرف کنند اما من و همسرم تصمیم خودمان را گرفته بودم و با توکل به خدا شروع کردیم.
 
وی ادامه داد: پس از گذشته بیش از ۲۰ سال امروز بذر ناامیدی به درختان تنومندی تبدیل شده که ثمره آن هزاران درخت گلابی، سیب‌درختی، گردو، انگور، انجیر، زیتون و انواع صیفی‌جات است.
 
روزانه ۳ تن میوه در فصل تابستان برداشت داریم که حقیقتاً به واسطه نداشتن جاده دسترسی تنها ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو از آن را با خودروی شخصی کمک دار به واسطه خرابی جاده می‌توانیم به شهر لنده جهت عرضه و فروش منتقل کنیم.
 
خانم افتخاری که در کنار همسرش در این باغ فعالیت چشمگیری دارد گفت: اگر مسئولان ما را به‌عنوان یک زوج کارآفرین و تلاش‌گر در حوزه کشاورزی حمایت کنند می‌توانیم بخش زیادی از نیاز بازار شهرستان لنده، دهدشت و حتی بهبهان را تولید کنیم.
 
وی گفت: انگور تولیدی ما با بهترین مزه و کیفیت به دلیل مسیر طولانی و دسترسی نداشتن به راه مناسب خراب می‌شود و نمی‌توانیم به‌موقع آن را به بازار عرضه کنیم.
 
خانم افتخاری افزود: فرمانداران و چند نماینده مجلس از این باغ دیدن‌کردند و هر بار وعده نهایی برای رفع مشکلات جاده قاش کمری و مله آب گاوان را دادند ولی تا به امروز کاری برای زیرسازی و آسفالت صورت نگرفته است.
 
وی افزود: انتظار داریم مسئولان نسبت به احداث راه ارتباطی روستا‌های مله ابگاوان و قاشکمری همت مضاعفی داشته باشند تا ما نیز بتوانیم از توان کارگران بیشتری برای توسعه باغ و انتقال محصولات باغمان نسبت به افزایش سرانه تولیدات کشاورزی شهرستان لنده سهیم باشیم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.