سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی بیرجند از مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر به مدت ۳ روز در بیرجند برگزار می‌شود.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر در بیرجند گفت: ۲۰۰ هنرمند از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در این مرحله به رقابت می‌پردازند.

او با بیان اینکه دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر با حضور داوران برجسته از استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و هنرمندان درحال برگزاری است، افزود: از ۱۴ گروه موسیقی با ۳۸۲ هنرمند شرکت‌کننده در این جشنواره ۲۰۰ هنرمند به مرحله نهایی راه یافته‌اند که به مدت ۳ روز و به میزبانی خراسان جنوبی رقابت می کنند.

فرخنده با بیان اینکه بخش آواز زیر ۱۸ سال به دلیل عدم تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: در بخش آواز بالای ۱۸ سال ۲۰ شرکت‌کننده داشتیم که ۱۱ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در بخش ساز دوتار ۱۸ نفر زیر ۱۸ سال و ۱۹ نفر بالای ۱۸ سال در مرحله پایانی رقابت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش ساز سرنا از ۱۴ نفر ۵ نفر تأیید اثر شدند ولی به دلیل عدم تکمیل ظرفیت این بخش هم برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: در بخش نوازندگی ساز‌های کوبه‌ای ۹ نفر و در بخش گروهی ۱۴ گروه به رقابت می‌پردازند؛ در بخش آموزش دوتار نیز ۲۳۷ نفر مشارکت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.