سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷ فقره سازش در ۴۰ روز

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: رتبه اول تحقق اهداف قضایی به استان آذربایجان غربی رسید.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی عصر امروز در جلسه مدیران دستگاه قضایی و مجمع نمایندگان استان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، گفت: این استان بر اساس ارزیابی‌های کشوری جایگاه برتر را در تحقق اهداف و برنامه‌های قوه قضاییه طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.
عتباتی با اشاره به تعامل بسیار سازنده با مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: دستگاه قضایی احترام ویژه‌ای به جایگاه نمایندگی مردم و حل مشکلات پیرامونی قائل است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت متداول توانست بر اساس ارزیابی‌های کشوری رتبه اول را شاخص تحقق اهداف و برنامه‌های قوه قضاییه را کسب کند که این امر با همکاری همه بخش‌ها امکانپذیر شده است.

با قدردانی از همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و با بیان کمبود‌های مجموعه‌های قضایی اضافه کرد: نمایندگان همواره همراه قوه قضاییه بوده و در حمایت از آزادسازی زندانیان، ترویج فرهنگ عفو و بخشش همراهی خوبی داشته به طوری که در ۴۰ روز اخیر شاهد ۱۷ فقره سازش در پرونده‌های قصاص هستیم.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: افزایش اعتبارات و اعطای مجوز برای افزایش کادر اداری برای ارائه خدمات و تقویت فعالیت‌های دستگاه قضایی از جمله مواردی است که می‌تواند در ارتقای عملکرد این استان موثر باشد.

عتباتی با اشاره به شرایط مرزی این استان تاکید کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان، پیشگیری از وقوع جرم و ارائه خدمات مشاوره بهتر برای کاهش جرایم در بین مردم است.

تداوم تعامل نمایندگان و قوه قضاییه

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: برای رسیدن به اهداف اجرایی و ارتقای سطح استان در شاخص‌های متفاوت باید همکاری و تعامل مناسب بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه ادامه دار باشد.

قسیم عثمانی افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که برای بهره‌مندی از آنها باید بر اهداف مشخص متمرکز شد.

وی بیان کرد: وحدت گرایی را که اکنون در استان وجود دارد، باید استمرار ببخشیم و در صورت خدشه دار شدن آن باید روند اجرایی را عوض کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.