سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه می‌تواند از سلاح هسته‌ای استفاده کند

معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد که هیچ کس به دنبال جنگ هسته‌ای نیست، اما مسکو در صورت تمام شدن صبرش، می‌تواند از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود ضمن اشاره به عواقب بد و دشوار جنگ هسته‌ای نوشت: مسکو تاکنون از سلاح‌های هسته‌ای در پاسخ به حملات کی‌یف استفاده نکرده است، زیرا از خطر و خسارات چنین درگیری‌هایی آگاه است.

وی تاکید کرد که روسیه تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده است، اما ممکن است این موضوع روزی تمام شود.

معاون شورای امنیت روسیه با طرح این سوال که سران کشور‌های غربی و شرکت کنندگان آنها در جنگ، چه فکری درباره واکنش روسیه به حملات احتمالی آن هم در عمق خاک روسیه دارند، تصریح کرد: آنها فکر می‌کنند روس‌ها در مورد پاسخ با سلاح‌های کشتار جمعی فقط صحبت می‌کنند، اما هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: غربی‌ها گمان می‌کنند مسکو از خط قرمز‌ها عبور نخواهد کرد و فقط تهدید کلامی می‌کند. این در حالی است که صبر مسکو رو به پایان است.

این سیاستمدار افزود: پیش نیاز‌هایی برای استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای وجود دارد که برای کل جامعه جهانی قابل درک است و با دکترین بازدارندگی هسته‌ای آن مطابقت دارد.

گفتنی است؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.