سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت سه هزار میلیارد ریال عوارض سبز

بیش از سه هزار میلیارد ریال عوارض سبز از سوی واحد‌های صنعتی استان مرکزی وصول شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی دریافت شده است.

یوسف یوسفی افزود: واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می‌شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام ننمایند، براساس معیار‌هایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی مشمول عوارض سبز می‌شوند.

به گفته یوسفی پارسال تعداد ۵۹۷ واحد‌ صنعتی در استان مشمول پرداخت عوارض سبز قرارگرفته اند که مبلغ وصولی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: شهرستان‌های اراک، شازند و خنداب بیشترین سهم دریافت عوارض آلایندگی را داشته اند. میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در شهر اراک بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بود که بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان آن توسط شهرداری اراک دریافت شد.

بر اساس ماده ۸ مصوبه هیات وزیران دستگاه‌های موضوع ماده (۴۰) قانون، که عوارض آلایندگی را دریافت و مصرف می‌کنند، مکلفند حداقل ۵۰ درصد از عوارض آلایندگی را برای به‌سازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت‌های فناوری‌های نوین، مدیریت پسماند، کاهش و رفع آلودگی، پایش آلودگی و تصـفیه و بازچرخانی فاضلاب، بهینه‌ســازی مصـرف آب و انرژی در ســاختمـان‌هـا و اماکن عمومی با نظارت و تأییـد سـازمـان و با همکاری وزارتخـانـه‌هـای بهداشـت، درمان و آموزش پزشکی و کشور هزینه و گزارش آن را سالیانه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مربوط اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.