سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستند‌های ویژه افق در هفته پایانی تابستان

شبکه افق مجموعه‌ای از مستند‌های متنوع با موضوعات ایرانگردی، فرهنگی و اجتماعی را در این هفته برای بینندگان تدارک دیده است.

شبکه افق سیما طی هفته جاری ۱۴ مستند با موضوعات مختلف را روی آنتن خواهد برد.

فصل دوم مستند «دورت بگردم» به تهیه‌کنندگی حسن حبیب‌زاده یک مستند مسابقه (ریالیتی شوی) سفری-خانوادگی است که در هرفصل با همراه کردن دو خانواده و فرزندانشان، قصد دارد تا علاوه بر به نمایش گذاشتن شهر‌ها و مناطق جذاب ایران، سفر‌ها را از زاویه نگاه کودکان روایت کند. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «خسته نباشید» سعی دارد یک روز کاری مشاغل سخت و جذاب را با بیانی متفاوت از آنچه که تا به حال در تلویزیون دیده‌اید به تصویر بکشد. "میثم راز فر" تهیه کننده این مجموعه با اتکا به تجربه بازیگریش جلوی دوربین آمده تا مشقت‌های یک روز کاری این مشاغل را تجربه کند. این مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد و ۱۰:۳۰ صبح به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «علمای اهل سنت» به کارگردانی محمدمهدی خالقی در ۷ قسمتی، پرتره‌ای از ۷ تن از علمای شناخته شده اهل سنت کشور است و در این قالب تلاش شده زندگی آنان را به نمایش بگذارند. این مجموعه همزمان با هفته وحدت برای پخش از شبکه افق آماده شده است.

این مجموعه با نقاط مشترک بین اهل سنت و شیعیان کاری از گروه مستند شبکه افق شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «رخ مادر» در فصل دوم به سراغ قصه‌های شنیده نشده و بکر از مادران شهدا رفته است که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند. این مجموعه مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق مهمان دیدگان شما می‌شود.

مجموعه مستند «بزرگراه همت» می‌کوشد تا با دوربینیِ بی‌تکلف، راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاورد‌های ارزشمند آنها باشد و کشور به کشور، استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا، می‌بوید و می‌جوید تا دیده‌بان و پاسدار آورده‌های فرهنگی تمدن نوین اسلامی باشد. «بزرگراه همت» نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و فصل پنجم این مجموعه مستند شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

مستند «پنجه‌های کارآمد» با توجه به بیکاری طیف وسیعی از جوانان، در این مستند به آموزش و مهارت آموزی و کسب تخصصی در زمینه‌های مورد علاقه‌شان در غالب کارآفرینی پرداخته می‌شود و راهکار‌هایی در این زمینه به ویژه از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می‌شود. این مستند از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن شبکه افق نقش می‌بندد.

تاریخچه شکل‌گیری سینمای دفاع مقدس در دوران جنگ، موضوع محوری مستند «پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس» است. در این فیلم به مرور آثار شاخص سینمای ایران با موضوع جنگ پرداخته شده و در هر قسمت، یکی از مباحث و موضوعات اصلی، محور بحث قرار می‌گیرد. مجموعه مستند «پرده خوانی سینمای جنگ» کاری از گروه مستند شبکه افق سیما یکشنبه و سه‌شنبه این هفته ساعت ۲۲ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «ایران از بالا» جذابیت‌های استان‌های کشورمان را در چهار فصل به تصویر درآورده است. در این مستند ما شاهد گونه‌های مختلف و متنوع گیاهی و جانوری هستیم که برای نخستین بار از قاب سیما به تصویر درآمده است. این مستند شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از قاب افق سیما تماشایی می‌شود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۲۶‍ شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکرد‌های مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی از پنجشنبه ساعت ۱۷ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

توطئه، تقلب، خشونت و آدم کشی چیزی که به صورت مجازی آغاز می‌شود می‌تواند خیلی سریع رنگ واقعیت به خود بگیرد و وقتی اینترنت در سراسر جهان است، عواقب آن نیز سراسری هستند. مستند «شبکه اقناع؛ مرگ، دروغ‌ها و اینترنت» پنجشنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «سرزمین ستاره‌ها» به کارگردانی مسعود زارعیان و مسعود محمدیان، تصویری جذاب و بدیع از حضور قرآن در زندگی انسان امروز ارائه می‌دهد. این مجموعه که در ۲۶ قسمت تولید شده، سفر دو حافظ و استاد بین‌المللی قرآن، علی و مهدی حبیبی، به شهر‌ها و استان‌های مختلف ایران برای شرکت در جلسات خانگی قرآن را به تصویر می‌کشد.

مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها از این هفته جمعه‌ها، ساعت ۱۹ از شبکه افق سیما به روی آنتن خواهد رفت.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهر‌های مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهر‌ها و روستا‌های ایران برای مخاطبان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.