سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با چالش‌های تغییرات اقلیمی

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما تا یک دوره ۲۵ ساله نباید انتظار کاهش پیامدهای تغییر اقلیم را داشته باشیم.

صدیقه ترابی در مراسم تکریم و معارفه معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست که صبح امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهارکرد: محیط زیست انسانی با چالش‌های جدی از جمله آب و هوا، اقلیم و پسماند روبه‌رو است و باید برای رویارویی با این چالش‌ها برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما تا یک دوره ۲۵ ساله نباید انتظار کاهش پیامد‌های تغییر اقلیم را داشته باشیم و این در شرایطی است که باید برای چالش تغییر اقلیم به صورت ویژه برنامه داشته باشیم؛ به همین دلیل راهکار‌های علمی و عملی برای این مساله خواهیم داشت.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مسائل و معضلات محیط زیست کشور یک شبه به وجود نیامده‌اند و ما نیز نباید انتظار داشته باشیم یک شبه این مسائل حل شود و برای حل این مسائل باید اطلاعات خودمان را نسبت به معضلات محیط زیستی کشور به روز کنیم.

وی افزود: استفاده از مدل‌های بین‌المللی برای حل مشکلات در حوزه محیط زیست انسانی در اولویت اقدامات ما خواهد بود و در این زمینه باید از ظرفیت فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

ترابی به لزوم وجود شفافیت و پاسخگویی در روند تصمیمات و عملکرد در سازمان اشاره و تاکید کرد: محور اصلی ما در معاونت محیط زیست انسانی پایداری سرزمین خواهد بود و برای تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.