سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکار غیرقانونی؛ ثروت پنهان یا تهدیدی مرگبار؟

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شکار غیرقانونی رشد کرده و به خطری جدی برای حیات وحش تبدیل شده است.

محمدرضا ابدالی مدیرکل  دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شکار غیرقانونی به دلایل مختلفی رشد کرده و به خطری جدی برای حیات وحش تبدیل شده است.

ابدالی تصریح کرد : برخی افراد به دلیل فقر و نیاز مالی به شکار غیرقانونی روی می‌آورند تا از فروش گوشت، پوست یا اجزای حیوانات درآمد کسب کنند.تقاضا برای محصولات کمیاب و گران‌قیمت مانند عاج فیل، شاخ کرگدن یا پوست حیوانات وحشی، شکار غیرقانونی را به یک کسب و کار پرسود تبدیل کرده است.در برخی مناطق دورافتاده، افراد به شکار غیرقانونی برای تامین غذای خود و خانواده‌شان متوسل می‌شوند.

او گفت: در برخی جوامع، شکار به عنوان بخشی از فرهنگ یا آیین‌های سنتی در نظر گرفته می‌شود و افراد بدون توجه به قوانین به شکار حیوانات می‌پردازند. در بسیاری از مناطق، ضعف نظارت و اجرای قوانین محیط‌زیستی باعث می‌شود شکارچیان غیرقانونی بدون مجازات به فعالیت خود ادامه دهند.این عوامل باعث می‌شوند که شکار غیرقانونی همچنان به عنوان تهدیدی برای حیات وحش باقی بماند.

خبرنگار:عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
شکارچیان قانونمند بزرگترین و مهمترین حامیان حیات وحش و محیط زیست هستند. اگر مورد حمایت قرار گیرند و پروانه شکار برایشان صادر شود. که متاسفانه این مسئله اتفاق نمی افتد. دید مسئولین به مسئله شکار یک دید منفی است. که اصلا درست نیست. شکار اصولی و نظام مند جزئی از طبیعت است نه ضد طبیعت.
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
همه شکارچیان غیر مجاز باید کشته بشن ولو مورچه شکار میکردن چون محیط زیست تنها چیزیه که شوخی بردار نیست
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
عاج فیل، شاخ کرگدن ؟؟؟؟؟ ایران !!!!
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
محیط زیست حتی از نفت هم مهمتر و با ارزشتره و بشدت باید محافظت بشه