سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت دام زنده کاهشی شد

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که قیمت دام زنده سبک و سنگین طی ماه‌های اخیر روند کاهشی به خود گرفته است.

افشین صدردادرس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند کاهشی قیمت دام زنده خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام زنده سبک با متوسط وزن ۵۰ کیلو ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه های اخیر ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان کاهش داشته است.

او با بیان اینکه واردات دام زنده در حال انجام است، افزود: واردات گوسفند زنده از افغانستان و پاکستان بشدت در حال انجام است که این موضوع بر انباشتگی دام در پرواربندی ها تاثیر گذاشته  به طوریکه دام روی دست دامدار مانده است.

صدردادرس ادامه داد: در حال حاضر آماری از زایش های پاییزه  نداریم، اما بنابر سابقه سنوات اخیر تاثیر چندانی بر جمعیت دام بواسطه کشتار در فصل پاییز و زمستان ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک جمعیت کنونی هرکیلو دام سبک گوسفند و بز را ۷۰ میلیون راس اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی دام پروار روی دست دامدار مانده است، از این رو نیاز است که  از سمت دولت حمایت شود، در غیراین صورت پرواربندها به سبب عدم جذب دام های پروار سبک و سنگین از چرخه تولید خارج می شوند.

به گفته او، در حال حاضر خریداری برای دام های پایه پروار وجود ندارد که با استمرار این روند بحران به گله های مولد می رسد به طوریکه در صورت عدم فروش، دامداران متضرر می شوند.

 مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم آنکه دامداران سبک و سنگین در حال زیان هستند و قیمت دام سبک با روند کاهشی  از ۳۲۰ به ۲۴۰ هزار تومان و گوساله از ۲۳۰ به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است، اما قیمت گوشت تغییری نداشته است که تنها با نظارت دولت می توان مشکل را مرتفع کرد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.