سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های چهارمحال و بختیاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در آستانه فصل پاییز و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز در داروخانه‌های استان تامین شد.

رضا محمدی اظهار داشت: هم‌اکنون واکسن آنفلوآنزا در دو نوع فرانسوی و هلندی چهار ظرفیتی در داروخانه‌های استان موجود است که هر دو دارای کیفیت مطلوب و تفاوتی با هم ندارند.

وی افزود: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان ۶ماه تاپنج سال، بانوان باردار، افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، کلیوی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، دیابت کنترل نشده، ضعف و نقص ایمنی و سالمندان توصیه می‌شود.

محمدی اضافه کرد: واکسن‌های موجود بر علیه چهار سویه آنفلوآنزا بدن را ایمن می‌‎کند و از سن ۶ ماهگی به بعد و همچنین در تمامی مراحل بارداری قابل استفاده است.

وی یادآور شد: در کودکان زیر ۹ سالی که برای اولین بار واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌کنند، باید واکسیناسیون در دو نوبت به فاصله یک ماه انجام شود.

محمدی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا قبل از شیوع بیماری، معمولا از اواخر شهریورماه تا اواسط آبان ماه است، تصریح کرد: پس از دریافت واکسن آنفلوآنزا دو تا سه هفته طول می‌کشد تا بدن آنتی بادی‌های محافظت‌کننده تولید کند و در این مدت همچنان فرد در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارد.

وی یادآور شد: این واکسن برای جلوگیری از بیماری آنفلوآنزا است و نمی‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی با ویروس‌های دیگر پیشگیری کند، لذا رعایت مراقبت‌های بهداشتی الزامی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.