سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسرائیل در غزه گرفتار شده است/هیچ تونلی در «فیلادلفیا» وجود ندارد

یک ژنرال صهیونیست با انتقاد از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در نوار غزه گرفتار شده و در حال فرسایش است.

«یسرائیل زیف» رئیس پیشین بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حیله و بهانه نتانیاهو برای ماندن در محور «فیلادلفیا» بی معناست، زیرا هیچ تونل فعالی در آنجا وجود ندارد.

وی افزود: تداوم جنگ بدون جایگزین کردن گروهی دیگر به جای حماس، نتایج واقعی به دنبال ندارد و فقط منجر به کشته شدن نظامیان ما می‌شود.

زیف اضافه کرد که «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی در حال رقابت بر سر این مساله هستند که کدام یک زودتر می‌تواند جنگ فراگیر به راه اندازد تا بتواند کرانه باختری را بار دیگر اشغال کند و تشکیلات خودگردان فلسطین را براندازد.

در همین حال، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» گفت که کابینه رژیم صهیونیستی باید فوری تغییر کند تا امنیت به ساکنان شمال و صهیونیست‌ها بازگردد.

در این راستا، مشاور رسانه‌ای پیشین نتانیاهو هم تاکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال حل بحران و پایان جنگ غزه نیست، بلک هدف وی، ماندن در راس قدرت برای طولانی‌ترین زمان ممکن است.

اخیرا نیز عضو کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از بی سرانجام بودن اقدامات ارتش این رژیم در غزه سخن گفت و به شکست آن اذعان کرد.

«عامیت هالیوی»، با اذعان به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد: ارتش اسرائیل یک گردان حماس و حتی یک گروه از حماس را در شهر رفح شکست نداده است. اینکه ارتش از کشتن دو هزار نیروی حماس در این شهر دم می‌زند، اغراق آمیز است.

وی تاکید کرد: اسرائیل بخش اندکی از شهر زمینی رفح (تونل‌های مقاومت در زیر زمین) را منهدم کرده است.

عضو کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست افزود: سلاح نزد مقاومت در رفح انبوه و آنچه ارتش اسرائیل بدان دست یافته، اندک است. اسرائیل از نابودی حماس و شکست آنها فرسنگ‌ها فاصله دارد.

پیشتر نیز بسیاری از نظامیان ارتش این رژیم به شکست‌های اسرائیل در جنگ غزه اعتراف کرده بودند.

یک ژنرال صهیونیست اخیرا با اشاره به عملیات «طوفان‌الاقصی» (۷ اکتبر ۲۰۲۳) گفت که رژیم اسرائیل در این عملیات غافلگیر شد و از گروه‌های مقاومت فلسطین سیلی خورد.

ژنرال «گای حازوت» رئیس بخش آموزش و تحقیقات در نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بازدارندگی این رژیم از بین رفته است.

وی افزود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنان کنترل اوضاع در بخش‌های گسترده‌ای از نوار غزه را در اختیار دارد، در حالیکه رژیم صهیونیستی در منطقه خوار و ذلیل شده است.

منبع: ایرنا 

برچسب ها: اسرائیل ، غزه ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.