سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر میراث فرهنگی:

از ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای توسعه گردشگری کشور استفاده شود

صالحی امیری گفت: دولت به تنهایی امکان رفعِ ضعف‌های زیرساختی را ندارد، به همین دلیل باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استفاده و مسیر فعالیت این بخش را هموار کنیم.

سیدرضا صالحی امیری روز شنبه در آیین افتتاح رویداد ۹۰ سالگی تنکابن، جذابیت را لازمه توسعه صنعت گردشگری ذکر کرد و گفت: ایران یک میلیون اثر را در دل خود جای داده که اگر حفاری کنید، شناسنامه‌ای از هویت این مرز و بوم را به رخِ دنیا می‌کشد.
وی جذابیت را نخستین نیاز گردشگری و بستری برای معرفی تمدن این مرز و بوم توصیف و اضافه کرد : گردشگری نمایش قدرت نرم به جهانیان است، حفاری‌های انجام شده، آثار تاریخی، مشاهیر، شعرا همگی جذابیت‌های این مرز و بوم هستند.

وی گردشگری را قدرت نرم ایران معرفی و بیان کرد: برای جلوگیری از ایران هراسی رسانه‌های معاند نیاز است که این جذابیت را به رخ دنیا بکشیم و بگویم ایران امن است و مردمان ما حافظان امنیت هستند.

وی باور به سرمایه گذاری را رویکرد مدیریت جدید وزارت میراث فرهنگی دانست و اظهارکرد: دولت به تنهایی می‌تواند دست‌کم ۲۰ درصد نیازهای زیرساختی در زمینه گردشگری را برطرف کند، بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی برای پوشش این بخش استفاده و فرآیند حضور این بخش را تسهیل کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری ها را رکن تحول و توسعه گردشگری توصیف و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم سال بعد در این مکان همایش بزرگ سرمایه ‌گذاری را برگزار کنید و از کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر همسایگان دعوت و به آنان را به سرمایه‌گذاری ترغیب کنید، با این اقدامات تصویر جدیدی به دنیا معرفی خواهید کرد.

ساخت سالانه یکصد هتل طبق برنامه هفتم توسعه

صالحی امیری سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بخش گردشگری را نقطه عطف تحول آینده استان دانست و خاطرنشان کرد: در عین حال میراث فرهنگی باید مکانیسم‌های تولید و سرمایه را تدوین کند.

وی اظهارکرد: ما در برنامه هفتم توسعه تعهد داریم سالی یکصد هتل در کشور بسازیم و تعداد شاغلین گردشگری را از ۵۰۰ هزار به یک میلیون برسانیم.

وی همچنین از تعهد وزارت میراث فرهنگی در افزایش سرمایه‌گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون و به ۵۰۰ میلیون یورو خبر داد.

مسیر صادرات صنایع دستی کشور باز شد

وی افزود: در زمان حاضر در اقدامی جدید مسیر صادرات صنایع دستی را باز کردیم، استان مازندران منبع شگفتی از صنایع دستی است و همه می‌توانند با کمترین هزنیه به چرخه صادرات پیوند بخورند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.