سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده وارد بازار کار می‌شوند

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: برای مهارت آموزی سربازان وظیفه و مقابله با معضل بیکاری و کمک به اشتغال جوانان سرباز، نهضت مهارت آموزی در نیرو‌های مسلح به راه افتاد که نتیجه آن ورود سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده و ماهر به بازارکار است.

 سردار کمالی گفت: به منظور آموزش مهارت‌های لازم به کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، با تشکیل صد‌ها مجتمع آموزشی، ایجاد و تجهیز ۱۴ هزار گارگاه میحط واقعی کار، تربیت صد‌ها مربی و فراهم کردن زیرساخت‌ها و ساز و کار مناسب به کمک دستگاه‌های همکار همچون سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات، سازمان تبلیغات و. به موضوع مهم مهارت افزایی پرداخته ایم.

او ادامه داد: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از سال ۱۳۹۶ ماموریت خود را آغاز کرد و کارکنان وظیفه در زمینه مهارت آموزی ایفای نقش می‌کنند. تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه دوره‌های مهارتی را طی کرده‌اند و این اقدام برای توانمندسازی، تکریم منزلت و ایجاد آمادگی لازم برای اشتغال کارکنان وظیفه پس از خدمت سربازی انجام می‌شود.
به گفته مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، وظیفه اساسی قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه و کمک به اشتغال پذیری آنان است و این اقدامات در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا، برای کمک به دولت در امر اشتغال جوانان انجام می‌شود. 
کمالی گفت: با توجه به اینکه اشتغال جوانان یکی از اولویت‌های مهم امروز جامعه به ویژه خانواده‌ها است و جوانان در گذرگاه سربازی می‌توانند با طی کردن دوره‌های مهارت آموزی برای بعد از خدمت به شغل برسند، ما به این موضوع نیز توجه ویژه داریم. 
او ادامه داد: هر سرباز در طول خدمت علاوه بر آموزش یک رشته مهارت تخصصی، پنج رشته مهارت از شاخه مهارت‌های عمومی را نیز می‌تواند فرا بگیرد که پس از آزمون به قبول شدگان مدارک معتبری از سوی دستگاه‌های متولی امر آموزش اعطا می‌شود. در همین راستا در سال گذشته اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در سطح سازمان‌ها و یگان‌های نیرو‌های مسلح برگزار شد تا پنجه‌های کارآمد سربازان شناسایی و با یکدیگر رقابت کنند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه سال گذشته مسابقات در چهار مرحله و ۱۵ رشته برگزار شد گفت: کارکنان وظیفه ماهر در این مسابقات شناسایی و برخی از آنها در سازمان‌های نیرو‌های مسلح و جمعیت هلال احمر جذب شدند و سایر افراد نیز از مشوق‌های در نظر گرفته شده بهره‌مند شدند. 

او درباره برگزاری این مسابقات گفت: امسال نیز دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در چهار مرحله و ۲۰ رشته مهارتی از ۱۶ تیر ماه که مرحله اطلاع رسانی و ثبت نام است آغاز شده و پس برگزاری مرحله یگانی یا شهرستانی نفرات برتر به مرحله استانی و سپس ملی راه پیدا می‌کنند.

برچسب ها: اشتغال ، مهارت آموزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.