سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۴۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۱۲ کلاس درس در استان افتتاح می‌شود.

رخسارپور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است که این عدد در شهرستان بیرجند در پایین‌ترین سطح خود یعنی ۴.۵ مترمربع است که از پارسال شروع به احداث مدارس در شهرستان بیرجند کردیم و طبق دستور کشوری سرانه فضای آموزشی در هیچ شهرستانی نباید از ۶.۱ مترمربع به ازای هر دانش آموز کمتر باشد.

او افزود: ۴۶ مدرسه دوشیفته در شهرستان بیرجند داریم که این نشان دهنده کمبود فضای آموزشی است؛ یکی از عوامل دخیل در آن خشکسالی‌های اخیر و مهاجرت مردم از روستا‌ها به بیرجند و یکی از دلیل‌های دیگر آن این است که در استان خَیر بومی نداریم و از آنجایی که مشارکت‌ها اندک بوده خَیر‌ها را به سمت احداث مدارس یک و دو کلاسه در روستا‌ها هدایت می‌کردند.  

رخسارپور بیان کرد: یک خَیر پارسال کار ساخت ۵ مدرسه را که ۳ مورد آن ۶ کلاسه و ۲ مورد آن ۱۲ کلاسه است شروع کرد؛ برای مهر امسال ۲ مدرسه ۶ کلاسه در حاجی آباد بیرجند افتتاح خواهیم کرد.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: امسال ۴۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی شامل ۱۲ کلاس درس و ۱۷ هزار و ۱۳۷ مترمربع در استان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولین استانی افتتاح می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: ۸۰ درصد خیرین در استان غیر بومی هستند و اعتبارات برای احداث مدرسه به ۳ صورت دولتی ملی، دولتی استانی و اعتبارات خیرین است که خیرین پارسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس هزینه کردند.

رخسارپور تصریح کرد: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار استانی به ما دادند که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن را رنگ خریدیم، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر میز و صندلی مدارس هزینه کردیم و ۱۴ میلیارد تومان دیگر را برای تعمیرات مدارس گذاشتیم.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون در استان هیچ کلاسی بخاری نفتی و گازی ندارد و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی برقی و یا رادیاتور روغنی و به صورت پکیج هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.