سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید ۲۰ شرکت در شهرکرد برای سرویس مدارس دانش‌آموزان

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرکرد ۲۰ شرکت از سوی شهرداری تائید شده و می‌توان با انتخاب یکی از شرکت‌ها سرویس مدرسه را انتخاب کرد.

فضل‌الله بهمنی اظهار کرد: به استناد مصوبه هیئت وزیران، متولی سرویس مدارس به شورای ترافیک واگذار شده است و سازمان حمل و نقل شهری در شهر‌ها شهرداری و در روستا‌ها دهیاری‌ها متولی سرویس مدارس هستند و آموزش و پرورش وظیفه اطلاع رسانی را برعهده دارد.

وی افزود: سامانه سپند سامانه‌ای است که والدین با ثبت‌نام رایگان در آن می‌توانند از انواع خدمات ارائه شده برای حمل و نقل دانش‌آموزان استفاده کنند، در این سامانه می‌توان از مکان دقیق دانش‌آموز مطلع شد و در صورت لزوم برای راننده پیام فرستاد.

بهمنی بیان کرد: اولیا باید در سامانه فعال سپند ثبت‌نام کرده و با ثبت مشخصات ولی دانش‌آموز، مشخصات فرزندان و انجام و ثبت آدرس محل سکونت و آدرس مدرسه براساس کروکی تایید درخواست خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: در شهرکرد ۲۰ شرکت از سوی شهرداری تایید شده که می‌توان با انتخاب یکی از شرکت‌ها سرویس مدرسه را انتخاب کرد.

بهمنی در خصوص نحوه قرارداد، گفت: اولیا خود با شرکت قرارداد منعقد می‌کنند و مسئولان مدرسه حق انعقاد قرارداد با شرکت‌ها را ندارند، اولیا با مشاهده قیمت‌ها بر اساس کروکی محل که مشخص است، سرویس را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تهیه سرویس مدارس جایگاه اطلاع‌رسانی را دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان‌ها دسترسی به آمار ثبت‌نامی در سامانه سپند را ندارند که باتوجه به فعال بودن سامانه، نتایج ثبت‌نامی هنوز مشخص نیست و متولی سازمان شهرداری است که به آمار دسترسی دارد.

مهرداد میرزائیان رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اظهار داشت: تاکنون ۷۰۶۲ درخواست در سامانه سپند برای سرویس مدارس دانش‌آموزان توسط والدین ثبت شده است.

وی افزود: تعداد شرکت‌های مجاز و دارای مجوز سرویس مدارس در شهرکرد ۲۰ شرکت است که ۳۱۰ خودروی سواری و ۳۲ مینی‌بوس تحت نظر این شرکت‌ها برای سرویس مدارس مجوز دریافت کرده‌اند.

میرزائیان بیان کرد: در راستای ثبت درخواست دانش‌آموزانی که تاکنون برای سرویس مدارس اقدام نکرده‌اند، سامانه سپند مجدداً فعال شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.