سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۷۵ هزار نفر ساعت آموزش مدیریت بحران در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ هزار و ۱۱۹ نفر ساعت آموزش مدیریت بحران از سال گذشته تاکنون به منظور ارتقای دانش کارشناسان فعال این حوزه در استان برگزار شده است.

مجید محبی اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی علاوه بر اینکه سیستان و بلوچستان را به یک استان چهار فصل تبدیل کرده، در عین حال چهره‌ای مخاطره‌آمیز نیز به آن بخشیده که این امر آمادگی کامل در برابر مخاطرات احتمالی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۱۵ دوره آموزشی در قالب ۷۵ هزار و ۱۱۹ نفر- ساعت به منظور ارتقای دانش و آگاهی دست اندکاران مدیریت بحران برگزار شده که نتایج آنها در حوادث طبیعی غیرمترقبه سیستان و بلوچستان اثرگذار بود.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ارتقای توانمندی در امور پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع حوادث و پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی و بحران‌ها، تامین ایمنی، تقویت تاب‌آوری با ایجاد مدیریت یکپارچه، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرایی و پژوهشی و اطلاع‌رسانی متمرکز از جمله مهمترین وظایف ستاد مدیریت بحران است که دوره‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی افزود: شمال سیستان و بلوچستان در ادوار قدیم به دلیل وفور نعمت وجود تالاب بین‌المللی هامون یکی از مناطق مناسب زیست محیطی را داشت، اما هم‌اینک پس از گذر سال‌ها و بروز خشکسالی‌های بیش‌از ۲۰ ساله این دریاچه به بستری برای بروز پدیده وحشتناک توفان شن تبدیل شده است.
محبی گفت: مخاطره اصلی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان سیلاب‌های ویران‌کننده‌ای است که بیشتر در فصل‌ها سرد چهره خود را نمایان می‌کند و چنان شدتی دارد که هر آنچه در مسیر آن باشد لابه لای پیکر گل آلود خود محو می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان در منطقه چابهار و مکران دروازه ورود ایران به اقیانوس‌های جهان یعنی دریای عمان قرار گرفته که در شرایط توفانی، این دریا سیمایی خشن از خود نشان می‌دهد که از نمونه‌های آن می‌توان به توفان شاهین در سالجاری اشاره کرد که چندی قبل نزدیک بود ساحل چابهار را در نوردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.