سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسریع طرح‌های آبرسانی در سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه نمایندگان مجلس است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تسریع طرح‌های آبرسانی در این استان نیازمند نگاه ویژه نمایندگان مجلس جهت اختصاص ردیف مناسب در قانون بودجه است.

علیرضا قاسمی با بیان اینکه بروز بحران آب در سیستان در پی عدم تحقق حق آبه هیرمند از کشور همسایه یکی از دغدغه‌های جدی ما در سال‌های گذشته به شمار می‌رود، گفت: برای رفع این نگرانی، سه پروژه در سطح وزارت نیرو تعریف شد که یکی از این پروژه‌ها طرح اضطراری تأمین آب سیستان و زاهدان از منطقه دشتک است.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدام‌هایی از جمله حفر و تجهیز چندین حلقه چاه، اجرای خطوط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط برق رسانی و جاده‌های دسترسی و در نهایت احداث آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با مجموع اقدام‌های انجام شده تامین آب در شرایط نبود آب ذخیره در چاه نیمه‌در این منطقه‌ها فراهم شده، تاکید کرد: انتقال آب به مرکز دهستان سفیدآبه نیز از پروژه‌های مهم اجرایی شرکت آب و فاضلاب در شمال استان است که امسال با پیگیری انجام شده در ردیف طرح‌های آبرسانی ملی روستایی در سیستان توسط سازمان برنامه و بودجه لحاظ شده تا برای تکمیل طرح بتوان از ردیف‌های ملی علاوه بر اعتبارات استانی کمک گرفت.

وی با بیان اینکه تمام مراحل اجرایی این طرح در گزارش‌های متعدد به مردم اعلام شده است، اظهار کرد: همچنین در چندین مرحله امکان بازدید معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان منطقه از طرح اضطراری تامین آب فراهم و نحوه انجام کار و روند پیشرفت پروژه گزارش شد.

۲۵ درصد قرارداد محرومیت زدایی در موضوع آب شرب روستایی به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، اما به دلیل توزیع نامناسب اعتبار این ردیف ملی، طرح جهاد آبرسانی در استان و در منطقه سیستان نیمه فعال شده است

قاسمی بیان کرد: برای این طرح تاکنون بیش از ۶۰ کیلومتر عملیات لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده و تکمیل خط انتقال به میزان ۶.۵ کیلومتر، اجرای خطوط برقرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می‌شود با تخصیص به موقع اعتبارات مطابق برنامه زمان بندی تکمیل و وارد مدار بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهر‌های سیستان با ۹۴ درصد پیشرفت از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است، گفت: با توجه به شرایط منطقه بخش اعظمی از عملیات شامل آبگیر چاه‌نیمه سه، تصفیه خانه سیستان، ایستگاه‌های پمپاژ و حدود ۱۴۰ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و فرعی و ۵۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره تکمیل شده و در مدار بهره برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان این که انجام باقی اقدام‌ها نیازمند پیگیری نمایندگان جهت اختصاص ردیف مناسب در قانون بودجه است، افزود: برای تکمیل طرح ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی نیاز است، با این وجود این طرح برای اعتبار متوقف نشده و همه اجزای آن که قابلیت بهره برداری داشته، در مدار قرار دارد و مانع بروز مشکل کمبود آب آشامیدنی در نقاط مختلف سیستان شده است.

وی اظهار کرد: ۲۵ درصد قرارداد محرومیت زدایی در موضوع آب آشامیدنی روستایی به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، اما به دلیل توزیع نامناسب اعتبار این ردیف ملی، طرح جهاد آبرسانی در استان و در منطقه سیستان نیمه فعال شده و برای حل موضوع نیاز است نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در تصویب اعتبارات توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

قاسمی تاکید کرد: طرح‌های متعدد آبی برای تامین، انتقال و توزیع آب در منطقه سیستان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.