سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری حیدربابای شهریار در خشکناب

سومین جشنواره فرهنگی و هنری حیدربابای شهریار با حضور پرشور علاقه‌مندان به شعر و فرهنگ و هنر ایران و آذربایجان در روستای خشکناب زادگاه استاد شهریار برگزار شد.

همزمان با برگزاری سومین جشنواره فرهنگی و هنری حیدربابای شهریار نمایشگاه‌های متعدد در زمینه‌های صنایع دستی و تولیدات روستایی در روستای خشکناب برگزار شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به جایگاه والای استاد شهریار در اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی گفت: استاد شهریار شاعر انقلابی و دینی بود که اشعارش دارای مضامین عالی عرفانی، دینی و مرم داری بود و نکوداشت و بزرگداشت این استاد سخن برای زنده نگهداشتن این مسیر ضروری است.

تراب محمدی ادامه داد: تعیین روز درگذشت شهریار به عنوان یک شاعر ملی به روز ملی شعر و ادب فارسی زیبنده این شاعر گرانقدر است زیرا از دانش آموز هشت ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله حداقل ۲ شعر «علی‌ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» این شاعر را شنیده و در یاد دارند.

وی اظهار کرد: شهریار پیشروی جریان شعرای مذهبی است و اشعار دقیق حاوی مضامین بالا و آرایه‌های ادبی نشان دهنده ریشه قوی دینی در این شاعر است. راز محبوبیت شهریار مردم داری، وارستگی بی نظیر شخصیتی و به خصوص تسلط بر ۲ زبان فارسی و ترکی است.

بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۲۰۰ اثر در زمینه‌های شعر، مقاله و خوشنویسی از هنرمندان مختلف از بیش از ۱۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در این جشنواره از آثار برتر هر سه بخش تجلیل شد.

با برگزاری این جشنواره هفته برنامه‌های شعر و ادب فارسی در استان و کشور و برخی کشور‌های خارجی آغاز شد.

قرار است در هفته شعر و ادب فارسی بیش از ۱۲۰ برنامه مختلف در نقاط مختلف کشور و رایزنی‌های فرهنگی در کشور‌های مختلف برگزار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.