سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تأکید کرد

پیشگیری از بروز مشکلات آینده استان تهران با تهیه «سند آمایش سرزمین»

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سند آمایش سرزمین مبنای قابل اتکا برای پیشگیری از بروز مشکلات آینده استان تهران است.

سید محمدرضا گلدانی در تشریح روند پیگیری توسعه استان تهران گفت: قابلیت‌های مهم توسعه استان تهران در سه حوزه اصلی تقسیم بندی می‌شود و فعالیت‌های دانش بنیان، کشاورزی فناورانه و توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی از جمله ظرفیت‌های ممتاز استان قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به مباحث کلان اقتصادی استان تهران افزود: طبق برآورد مقدماتی مرکز آمار ایران، سهم استان تهران از تولید ناخالص داخلی کشور از ۲۰.۵ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۲۵.۱ در سال ۹۸ ارتقاء پیدا کرده است و این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۲۶.۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره حوزه اشتغال استان تهران نیز گفت: آمار اشتغال‌زایی در بخش‌های کشاورزی ۱.۷ درصد، صنعت ۳۵.۸ درصد و خدمات ۶۲.۵ درصد است و سهم شاغلان نیز بر اساس شاخص ۴۹ ساعت کار معمول و بیشتر، بالغ بر ۴۷.۴ درصد است.

گلدانی در ادامه به سند آمایش سرزمین استان تهران که در دست تهیه است اشاره و تأکید کرد: این سند مبنای قابل اتکا برای برنامه ریزی موفقیت آمیز و پیشگیری از بروز مشکلات آینده برای استان تهران است.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.