سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پروژه هد - هد برای بررسی مشترکات زبانی ایران و مالزی

رایزن فرهنگی ایران در مالزی گفت: پروژه هد - هد برای بررسی مشترکات زبانی ایران و مالزی اجرا می‌شود.

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، از مجموعه دانشگاهی فرهنگ و هنر مالزی (آسوارا) بازدید و با رئیس و معاونان مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این نشست صمیمی، دکتر تان آونگ رئیس مجموعه آسوارا، ضمن خوشامدگویی به رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و هیئت همراه، درباره هدف اصلی تأسیس این مجموعه آکادمیک گفت: علت اصلی تأسیس این مجموعه، آموزش هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری به جهت پاسداشت فرهنگ، هنر و میراث مالزی است. 

وی گفت: در حال حاضر، بیش از ۱۳۰۰ دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری، در هفت عرصه‌ی فرهنگی و هنری تحصیل می‌کنند. 

دکتر تان، آسوارا را به عنوان یک دانشگاه دولتی تغذیه‌کننده با رویکردی مبتنی بر عمل (practical-based approach) توصیف کرد و ادامه داد: این مجموعه تجربه‌ای معادل ده سال در دانشگاه‌های دیگر را به دانشجویان در یک دوره سه ساله ارائه می‌دهد. 
 
در ادامه، حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هدف از این بازدید را برقراری یک ارتباط صمیمی و بررسی فرصت‌های همکاری با آسوارا از جمله سخنرانی‌های تبادلی، برنامه‌های دانشجویی و رویداد‌های مشترک دو مجموعه بیان کرد و گفت: آسوارا یک موسسه همتا در ایران به نام سوره دارد و قصد دارد در آینده نزدیک پل ارتباطی بین این دو موسسه را در صورت تمایل دو طرف، ایجاد کند. 

وی با اشاره به پروژه هد - هد که در راستای بررسی مشترکات زبانی دو فرهنگ ایرانی و مالزی است، تصریح کرد: برنامه این پروژه برجسته کردن واژگان مشترک بین باهاسا ملایو و زبان فارسی است که به زبان انگلیسی ترجمه شده است و قطعاً یک پل فرهنگی میان دو کشور است. 
 
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی، در ادامه به بررسی زمینه‌های همکاری با آسوارا اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم در زمینه تبادل دانشجو، بهره‌گیری از اساتید هنرمندان ایرانی مقیم مالزی، ساخت فیلم و انیمیشن با یکدیگر همکاری کنیم. 
 
گفتنی است که آسوارا یک مجموعه دولتی و قانونی زیر نظر وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی است که دوره‌هایی در زمینه موسیقی، تئاتر، انیمیشن و چند رسانه ای، نویسندگی خلاق و فیلم، هنر‌های زیبا، و مدیریت میراث و هنر‌های فرهنگی در سطوح پایه، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه می‌دهد.

منبع: روابط عمومی رایزنی فرهنگی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.