سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۶۵۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۳ انتخاب‌رشته کردند

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: در مجموع بیش از ۶۵۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۳ انتخاب‌رشته کردند که از این تعداد ۸۵ هزار نفر برای رشته‌های بدون آزمون ثبت‌نام و انتخاب‌رشته کردند.

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد اسلامی نیز به صورت جداگانه و در پایگاه اطلاع رسانی خود این دانشگاه انجام شده است و شامل آمار یادشده نمی‌شود. البته این در مورد رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی نیست و انتخاب‌رشته این رشته‌ها به صورت متمرکز و در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش انجام می‌شود.

نخستین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد. نوبت دوم آزمون سراسری نیز روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه با رقابت ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی برگزار شد.

نتیجه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی از روز ۹ شهریور ۱۴۰۳ روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانستند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده کنند.

انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری امسال از ۱۴ شهریور آغاز شد و قرار بود به مدت پنج روز ادامه داشته باشد که ابتدا تا۲۰ شهریور و بعد تا پایان وقت روز چهارشنبه گذشته (۲۱ شهریور) تمدید شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.