سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود اعتبار موجب توقف تکمیل زائرسرای ایلامیان در مشهد شده است

پیمانکار پروژه زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس با بیان اینکه روند تکمیل این زائرسرا از فروردین ماه امسال تاکنون متوقف شده است، گفت: برای تکمیل این زائرسرا ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسین نوروزنیا اظهار کرد: این پروژه پارسال در صورت تزریق اعتبار با رقم ۴۰ میلیارد ریال برای نوروز سال جاری آماده می‌شد اما به علت تعلل در تزریق به موقع اعتبارات مورد نیاز، همچنان با مشکل تامین اعتبار مواجه بوده و در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در صورت تزریق اعتبار مورد نیاز، این پروژه طی ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

نوروزنیا یادآور شد: رقم مورد نیاز برای تکمیل نهایی این طرح اندک است که تامین آن همت بالای مسئولان، مردم و خیرین استان را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: این طرح در پنج طبقه و ۶۲ واحد احداث شده که در صورت تکمیل طرفیت پذیرش ۲۷۰ نفر زائر را در شبانه روز دارد.

پیمانکار زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، یادآور شد: تاکنون برای احداث این زائرسرا ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ میلیارد ریال آن را خیرین و ادارات ایلام و ۵۰ میلیارد ریال را مالک سابق بیمارستان کوثر ایلام تقبل کرده بود.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد ریال را خود پیمانکار از هزینه شخصی صرف تکمیل این طرح کرده است، توضیح داد: بخشی از مطالبات این پروژه را خود تقبل کرده اما هم اکنون ۸۰ میلیارد ریال مطالبه دیگر نیز در جریان تکمیل این طرح وجود دارد.

نوروزنیا افزود: تجهیز زائرسرای ایلامیان مشهد بعد از تکمیل نیز به ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که در صورت تکمیل می‌توان برای تجهیز امکانات داخل واحدهای آن، از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

وی با قدردانی از پیگیری‌ها و تلاش‌های مکرر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نسبت به تکمیل این طرح، از مسئولان و خیرین خواست برای تامین ۱۰۰ میلیارد ریال باقیمانده برای تکمیل این پروژه، همراهی و کمک لازم را داشته باشند.

این طرح در پنج هزار متر مربع زیربنا در ۲ طبقه منفی و پنج طبقه فوقانی و همکف ساخته شده است.

سال ۱۳۹۳ زمین این زائرسرا با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، به استان ایلام اهدا شد و در این فاصله تاکنون در چندین مرحله (۹۳ تا ۹۷ و ۹۸ تا ۱۴۰۲ ) روند ساخت و ساز آن به علت کمبود اعتبار متوقف شده است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی، زائرسرای ایلام مشرف به حرم و نزدیک به راه آهن مشهد است و در ارزیابی‌های انجام گرفته در بین زائرسراها و باوجود مشکل نقدینگی اما بالاترین نمره ارزیابی را کسب کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.