سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت ۲ ساباط تاریخی دزفول آغاز شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: مرمت ۲ ساباط تاریخی و ثبت ملی "لامی" و "ناهید " در دزفول آغاز شد.

حمید رضا خادم گفت: به منظور رفع آسیب بناها، مرمت ساباط تاریخی کاظم لامی از محل اعتبارات عمرانی مرمت بافت تاریخی دزفول آغاز شده است.

وی اظهارکرد: برداشت کف و اصلاح شبکه فاضلاب، مرمت جداره و تاق ساباط از جمله اقدامات مهمی است که در خصوص مرمت ساباط کاظم لامی در حال انجام است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول بیان کرد: ساباط کاظم لامی که از بناهای ارزشمند و زیبای بافت تاریخی دزفول بوده و از گذشته دسترسی به سه خانه را تامین کرده است در جنوب محدوده بافت قدیم و در نزدیکی پل باستانی دزفول قرار دارد.

ساباط کاظم لامی مربوط به دوره قاجار است و در دزفول محله مشک دوزان واقع شده است؛ این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۳۸۱ با شماره ۷۸۹۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خادم ادامه داد: برچیدن عایق فرسوده بام، سبک‌سازی روی تاق، اصلاح شیب‌بندی و رفع آسیب‌های فضای تای پوش روی ساباط از جمله اقدامات مهمی است که در خصوص مرمت ساباط ناهید در حال انجام است.

وی اظهار کرد: ساباط ناهید از ساباط‌های مهم و ۲ اشکوبه در بافت تاریخی دزفول است که در محله قلعه قرار دارد.

ساباط ناهید مربوط به دوره قاجار است و در دزفول محله قلعه، کوچه ناهید جنب مسجد عاملی(نبوی) واقع شده است؛ این اثر در تاریخ بهمن ماه ۱۳۸۱ با شماره ۷۰۹۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.