سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش تیم‌های فوتبال انگلیس در جذب دانشجویان

براساس گزارشی که به تازگی در انگلیس انجام شده، دانشجویان این کشور در انتخاب دانشگاه‌های خود به وضعیت تیم‌های فوتبال آن منطقه توجه و نگاه ویژه‌ای دارند.

به نقل از گاردین، مطالعه‌ای که توسط دانشگاه استرلینگ انجام شد، نشان می‌دهد که دانشگاه‌هایی با تیم‌های فوتبال محلی موفق ممکن است برای دانشجویان جذاب‌تر باشند. در نقطه مقابل، دانشگاه‌هایی که تیم‌های محلی آنها وضعیت چندان مطلوبی ندارند، شاهد کاهش تعداد درخواست دانشجویان بوده‌اند.

این مطالعه نشان داد که طی ۲۰ سال گذشته، دانشگاه‌های مرتبط با باشگاه‌های فوتبالی که از لیگ برتر به لیگ دسته یک فوتبال انگلیس سقوط کرده‌اند، ۴ تا ۸ درصد کاهش پذیرش در مقطع کارشناسی را در مقایسه با دانشگاه‌هایی داشته‌اند که باشگاه‌های آنها در لیگ برتر مانده‌اند. در مواردی که تیم تنها یک فصل پس از سقوط بار دیگر به لیگ برتر بازگشت، افت پذیرش دانشجویان حدود ۴ درصد بود، اما اگر حضور آنها در لیگ دسته یک ادامه‌دار می‌شد، این افت به ۸ درصد نیز کاهش می‌یافت.

دکتر کارل سینگلتون، مدرس ارشد اقتصاد در دانشگاه استرلینگ و یکی از محققان این گزارش در این باره گفت: ما دریافتیم که داشتن یک تیم فوتبال که عملکرد خوبی نیز دارد، می‌تواند برای رئیس دانشگاه آن شهر مفید باشد. بنا به گفته سینگلتون اگرچه نتایج این تحقیق برای کارمدان بخش پذیرش دانشگاه‌ها چندان موضوع تازه‌ای نبود، اما این گزارش برای اولین بار با شواهد علمی این مساله را ثابت کرد.

بر همین اساس، دانشگاه‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا همکاری با یک باشگاه معروف فوتبال، بخشی از سرمایه‌گذاری آنها باشد. به عنوان مثال، دانشگاه بورنموث که تیم این شهر فصل گذشته را در رده دوازدهم لیگ برتر به پایان رساند، در عوامل بازاریابی خود به نقش باشگاه نیز اشاره کرده است. همچنین تعدادی از کارکنان دانشگاه منچستر نیز همراه با تیم منچستریونایتد در تور‌های پیش فصل این تیم در جنوب شرق آسیا حضور داشتند.

بر همین اساس سینگلتون می‌گوید: با توجه به مشکلات فعلی در آموزش عالی انگلستان، تعجب‌آور نیست که ببینیم دانشگاه‌های بیشتری در تلاش برای ایجاد پیوند‌های بازاریابی با تیم‌های فوتبال هستند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.