سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در حال حاضر سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ساختمان جدید در کشور ساخته می‌شود به طوری که امروزه حدود ۳۵ درصد گاز کشور در بخش خانگی و ۳۵ درصد نیز در بخش تجازی و صنعتی مصرف می‌شود.

رضا نوشادی مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه گاز ایران در برنامه رادیو اقتصاد گفت: از ابتدای تاریخ صنعت نفت تا شب تحریم بانک مركزی، شركت ملی نفت و گاز، توان تولید و پالایش و توزیع ۴۰۰ میلیون متر مكعب بوده است ولی امروز توان ما به ۸۷۵ میلیون متر مكعب رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ساختمان جدید در كشور ساخته می شود به طوری که امروزه حدود ۳۵ درصد گاز كشور در بخش خانگی و ۳۵ درصد نیز در بخش تجازی و صنعتی و... مصرف می شود. جالب این است كه همه این بخش های خانگی، اداری، تجاری، دولتی و غیر دولتی و صنعتی و... مصرف غیر بهینه دارند.

مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه گاز ایران اضافه کرد:اوج مصرف گاز  در فصل سرد سال بخصوص  زمستان ها بیشتر شامل مصرف تجاری و خانگی است صنایع و نیروگاه ها و خانواده ها به دلایل متعدد به سراغ اصلاح رویه مصرف نمی روند. به دلیل اینكه هزینه ها در بهینه سازی در حوزه مصرف بالا است مردم و نیروگاه ها و صنایع به سراغ بهترین گزینه یعنی مصرف بیشتر گاز ارزان می روند.

خبرنگار:رضا زارع

برچسب ها: مصرف گاز ، گاز خانگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.