سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش ملی واکاوی راهکار‌های افزایش جمعیت در مراغه

رئیس دانشگاه مراغه گفت: نخستین همایش ملی واکاوی راهکار‌های افزایش جمعیت و تاثیر آن بر نسل آینده به همت این دانشگاه و تحت حمایت سیویلیکا برگزار می‌شود.

 زادشکوریان گفت: با توجه به اهمیت موضوع جمعیت دانشگاه مراغه بر آن شد تا فرصتی فراهم آورد که محققان، پژوهشگران و افراد صاحب نظر در محور‌ها و ابعاد مختلف آخرین یافته‌های خود را در زمینه جمعیت بررسی کنند.

وی اضافه کرد: مجموعه آمار‌ها نشان از تغییرات جمعیتی و کاهش رشد جمعیت کشور دارد تا جایی که نگرانی از پیری جمعیت و کاهش موالید از دغدغه‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده است.

 رئیس دانشگاه مراغه گفت:کشور‌ها همواره در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در پی چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی افزایش یا کاهش جمعیت و تاثیرات آن هستند.

رئیس دانشگاه مراغه ادامه داد: از دیرباز جمعیت و رشد آن از مباحث مهم جمعیتی بوده که همواره اذهان محافل جمعیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به خود مشغول داشته و پیامد‌های آن از جهات مختلف بررسی شده است.

زادشکوریان افزود: در سال‌های گذشته رشد جمعیت روند کاهشی داشته که این روند کاهشی هشدار جدی برای اقتدار، پویایی و بالندگی کشور است.

امروز همزمان با این همایش ۱۰ سخنرانی علمی و مقاله در این همایش ارائه می‌شود.

سیویلیکا یک پایگاه تخصصی است که به نمایه‌سازی و نشر مقالات ژورنال‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌های داخل ایران می‌پردازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.