سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود به عنوان تیم دوم به سود شاگردان شمسایی

تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است. ملی پوشان اگر به عنوان تیم دوم گروه خود صعود کنند، مسیر راحت‌تری را برای روی سکو رفتن پیش رو خواهند داشت.

جام جهانی فوتسال از امروز (۲۴ شهریور) به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران در گروه F این رقابت‌ها با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است. شاگردان وحید شمسایی، در اولین دیدار خود ۲۶ شهریور باید به مصاف ونزوئلا بروند. ونزوئلا که دومین تجربه حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند در دور قبلی این مسابقات توانست به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند، اما با نتیجه سه بر دو مقابل مراکش شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

تیم ملی ایران در دیدار بعدی خود روز ۲۹ شهریور با گواتمالا بازی خواهد کرد. مصافی که می‌توان گفت آسان‌ترین بازی ملی پوشان در جام جهانی است، گواتمالا در رنکینگ فیفا در رتبه چهلم قرار دارد، اما با شش دوره حضور در جام جهانی جز تیم‌های با تجربه به حساب می‌آید، آنها هیچوقت نتوانسته‌اند از مرحله گروهی صعود کنند.

فرانسه آخرین حریف ایران در مرحله گروهی است، ۱ مهر این دیدار حساس برگزار می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت تیم ملی در جام جهانی داشته باشد. تیم ملی تاکنون تقابلی با فرانسوی‌ها نداشته است. شاگردان شمسایی اگر در گروه خود صدرنشین شوند باید به مصاف تیم دوم گروه E بروند که احتمالا از بین پرتغال و مراکش که مدعیان آن گروه هستند، مراکش تیم ششم دنیا به عنوان تیم دوم صعود کند. 

ملی پوشان با پیروزی برابر مراکش، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل صدرنشین گروه B یا تیم سوم برتر یکی از گروه‌های C، A یا D قرار می‌گیرد. برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی شانس اول صدرنشینی گروه B را دارد و ممکن است در دور یک چهارم نهایی با ایران مواجه شود. 

اگر در گروه‌مان دوم شویم، باید با تیم دوم گروه B مسابقه بدهیم که می‌توان کرواسی یا تایلند را در نظر گرفت و در ادامه نیز به نسبت صعود به عنوان صدر نشین مسیر راحت‌تری را دارد. درست است که برای کسب نتیجه مناسب نباید از حریفی ترسید، اما با توجه به فواصل کوتاه زمانی بین بازی‌ها و خستگی و مصدومیت، صعود به عنوان تیم دوم کار شاگردان وحید شمسایی را راحت‌تر خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.