سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنتکام: چهار سرکرده داعش در حمله مشترک آمریکا و عراق کشته شدند

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد در عملیات مشترک این کشور و عراق ۱۴ داعشی از جمله چهار سرکرده این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.

 فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)  بامداد شنبه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا و نیرو‌های امنیتی عراق ۲۹ اوت (هشتم شهریور) حمله مشترکی در غرب عراق انجام دادند که به کشته شدن ۱۴ تن از عوامل داعش منجر شد.

این بیانیه افزود: این عملیات سران داعش را هدف قرار داد و موجب مختل شدن و کاهش توانایی داعش در برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرای حملات علیه شهروندان عراقی و آمریکایی، متحدان و شرکا در منطقه و فراتر از آن شد.

سنتکام اعلام کرد که در پی ارزیابی‌های پس از این حمله می‌تواند تایید کند که چهار تن از سران داعش شامل احمد حمید حسین عبدالجلیل مسئول عملیات در عراق، ابو حمام مسئول نظارت بر عملیات در غرب عراق، ابوعلی التونسی مسئول نظارت بر توسعه فنی و شاکر عبود احمد العیساوی مسئول نظارت بر عملیات نظامی در غرب عراق کشته شده‌اند.

مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: سنتکام متعهد به شکست پایدار داعش است که آمریکا، متحدان و شرکای ما و ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

سنتکام اعلام کرد که ارزیابی‌های پس از حمله همچنان ادامه دارد و به‌روزسانی‌های بیشتری در این باره انجام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.