سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی و روسیه درباره تعمیق روابط راهبردی گفتگو کردند

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیداری در پیونگ یانگ درباره تعمیق روابط راهبردی میان دو کشور گفتگو کردند.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد شنبه نوشت که طرفین در این دیدار «درباره اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرده» و به اجماعی رضایت‌بخش درباره موضوعاتی از جمله «همکاری بیشتر به منظور دفاع از منافع متقابل» دست یافتند.

کیم در این دیدار تاکید کرد که کره شمالی به توسعه همکاری با روسیه مطابق توافق مشارکت راهبردی دو کشور ادامه خواهد داد.

شویگو که پیشتر وزیر دفاع روسیه بود در ماه ژوئن سال گذشته به پیونگ یانگ سفر کرده که این اقدام سرآغاز روابط نزدیک‌تر دو کشور به شمار می‌آید.

آمریکا، اوکراین و برخی کشور‌ها و همچنین شماری از تحلیلگران مدعی هستند که کره شمالی با ارائه موشک، به روسیه در حمله به اوکراین کمک می‌کند و مسکو نیز در ازای این حمایت‌ها کمک‌های نظامی و اقتصادی در اختیار پیونگ یانگ قرار می‌دهد.

روسیه و کره شمالی این اتهام‌ها را رد کرده‌اند، اما ماه ژوئن یک توافق مشارکت راهبردی امضا کرده و وعده دادند که همکاری نظامی خود را تقویت کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ماه خرداد در سفر به پیونگ یانگ به دنبال امضای توافق مشارکت راهبردی جامع با کره شمالی اعلام کرد که مسکو و پیونگ یانگ متعهد شدند که در صورت حمله به یک طرف، دیگری به کمک بیاید.

وی تاکید کرد: مسائل امنیتی و بین المللی بخش بزرگی از مذاکرات با کیم را به خود اختصاص داد. روسیه توسعه همکاری‌های نظامی-فنی با کره شمالی را بر اساس این توافق رد نمی‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.