سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آینده نامعلوم و مبهم؛ گزارشی از منقضی شدن زیرساخت‌های ناسا

یک گزارش تازه از وجود نگرانی‌هایی جدی در مورد آینده آژانس اکتشاف فضایی پرده برداشت.

گزارشی که توسط آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) منتشر شد، نگرانی‌های جدی در مورد آینده آژانس اکتشاف فضایی ایالات متحده را آشکار کرد و این نگرانی‌ها نتیجه کمبود بودجه به دلیل کاهش علاقه به هوانوردی و فضای غیرنظامی در دراز مدت مربوط است.

سرنوشت مبهم ناسا

گزارش NASEM آینده سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) را آینده‌ای خالی توصیف می‌کند، به ویژه اینکه بحران صرفاً به کسب بودجه کافی برای انجام وظایف و عملیات آن محدود نمی‌شود، به گونه‌ای که برخی از نتایج این گزارش نشان می‌دهد، ناسا با بحرانی مرتبط با عدم برنامه ریزی بلندمدت در منابع مالی، اتکا به قرارداد‌های خرید خدمات مبتنی بر نقطه عطف و ناکارآمدی به دلیل فرآیند‌های تجاری کند و دست و پاگیر مواجه خواهد شد.

مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ناسا چیست؟

این گزارش همچنین نگرانی‌هایی را درباره نسل فعلی استعداد‌هایی که توسط شرکت‌های هوانوردی خصوصی تخلیه می‌شوند و نسل بعدی مهندسان به دلیل کمبود بودجه سیستم‌های مدارس دولتی، پایه و اساس دانش مناسبی ندارند، افزایش داد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که عمر زیرساخت‌های ناسا به شدت از عمر طراحی خود گذشته است که می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تری شود.

نورمن آگوستین، نویسنده اصلی این گزارش می‌گوید: اتکا به بخش خصوصی می‌تواند نیروی کار ناسا را بیشتر فرسایش دهد و نقش آن را به نظارت به جای حل مشکل کاهش دهد.

او بر اهمیت تخصیص بودجه بیشتر کنگره به ناسا برای رفع این نگرانی‌ها و همچنین اهمیت اولویت دادن ناسا به تلاش‌های خود برای اهداف و ابتکارات استراتژیک‌تر تاکید کرد.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: ناسا ، فضانوردی ، زیرساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.