سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد ریالی در معادن آذربایجان‌غربی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی پنج ماهه نخست امسال، ۱۹ پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری ۶۴۷ میلیارد ریال صادر شده است.

صابر پرنیان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد ریالی در معادن استان، گفت: این میزان سرمایه‌گذاری منجر به اشتغال ۱۳۳ نفر در معادن استان شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال به ترتیب در میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال، ۸۹ و ۱۴ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در آذربایجان‌غربی ۵۰۷ معدن دارای پروانه‌ بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۷۹۸ هزار تن انواع موادمعدنی وجود دارد.

پرنیان ادامه داد: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال ۱۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۱۰ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره برداری و ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن ۳۶۵ هزار تن است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در پنج ماهه نخست امسال حدود ۴ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

پرنیان با اشاره به اهتمام جدی صمت استان در خصوص توسعه اقتصادی معدنی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: در ۵ ماهه نخست امسال با برگزاری ۸ جلسه کارگروه تعامل و شورای معادن استان، تعداد ۷ معدن غیرفعال احیا و ۵۰ معدن غیرفعال تعیین تکلیف شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امسال تعداد ۱۳ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.