سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروزی فولاد سیرجان مقابل جاکارتا پرستاره/ فینال تمام ایرانی در شهر بادگیر‌ها

فولاد سیرجان ایرانیان با شکست نماینده اندونزی به فینال رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا راه یافت.

تیم‌های فولاد سیرجان (ایران) و جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) از ساعت ۲۰ امروز در دیدار پایانی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم فولاد سیرجان در این دیدار ۳ بر ۲ و با امتیاز‌های (۲۵ بر ۲۲، ۲۳ بر ۲۵ و ۲۲ بر ۲۵ و ۲۵بر ۲۱ و ۱۶ بر ۱۴) جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) را شکست داد و به عنوان دومین تیم ایرانی با صعود به مرحله فینال مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های جهان را کسب کرد. این مسابقه نخستین دیدار پنج سته این رقابت‌ها هم بود.

فولادی‌ها در این مسیر در مرحله مقدماتی سه حریف خود را (کم ایر، گاز الجنوب و الریان قطر) را شکست دادند و در مرحله نخست حذفی نماینده کویت را شکست داد تا به مرحله نیمه نهایی صعود کند و امروز با شکست نماینده اندونزی به فینال صعود کرد.

 تیم والیبال جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات است در نخستین دیدار مرحله مقدماتی نتیجه را به شهداب واگذار کرد و در ادامه نمایندگان کویت و قزاقستان را شکست داد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی موفق به حذف الریان قطر شد تا به مرحله نیمه‌نهایی برسد.

در ست نخست این رقابت تنگ و نفسگیر شاگردان عطایی با آمادگی کامل به رقابت پرداختند، اما ستاره‌های اندونزی دست از پا نمی‌کشیدند و برابر سیرجانی‌ها امتیازات را جبران کردند تا سیرجانی در چند امتیاز با همکاری یکدیگر توانستند نتیجه این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود خود رقم بزنند.

در ست دوم فشار بازیکنان اندونزی بیشتر شد و اشتباهات شاگردان عطایی عاملی بود تا بازیکنان اندونزی از فرصت استفاده کنند و اختلاف امتیازی را افزایش دهند سیرجانی‌ها همواره سعی بر جبران اشتباهات داشتند، اما تلاششان کافی نبود و این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ واگذار کردند.

در ست سوم شرایط برای دو تیم برابر بود، اما تجربه و هوش بازیکنان ستاره اندونزی بر سیرجانی غالب شد عطایی برای جبران نتایج همواره دست به تغییر ترکیب خود زد، اما تغییرات نتیجه نداد و عدم دریافت‌ها و دفاع‌های مناسب باعث شد تا این ست را نیز سیرجانی‌ها با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ شکست بخورند و کار به ست چهارم کشیده شود.

در ست چهارم رقابت برای هر دو تیم نفسگیر و پرچالش شده بود هر دو تیم با نهایت توان بازی کردند تا فرصتی را از دست ندهند، در این بازی نیز جو حاکم در سالن رقابت‌ها تاثیر زیادی بر بازیکنان هر دو تیم داشت، شاگردان عطایی همواره سعی داشتند که اشتباهات را جبران کنند که تلاش‌های آنها ثمره داد و در پایان این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود سیرجانی‌ها به پایان رسید تا کار به ست پنجم کشیده شود.

 در ست پنجم شاهد یک رالی فوق‌العاده میان هر دو تیم بودیم هر دو تیم به دنبال پیروزی بودند و قصد باختن نداشتند و در نهایت سیرجانی‌ها موفق شدند با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ فاتح این جدال باشند و با شکست جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) دومین تیم راه یافته ایرانی به فینال این رقابت‌ها باشند.

تیم فولاد سیرجان در این دیدار با ترکیب سید محمد موسوی (کاپیتان)، مجتبی میرزاجانپور، محمد ولی‌زاده، علی رمضانی، علی حاجی‌پور، امیرحسین اسفندیار و مهدی مرندی (لیبرو) گام به میدان مسابقه گذاشت. اسفندیار و حاجی پور عملکرد بسیار درخشانی در این مسابقه داشتند به گونه‌ای که این بازیکنان مهار شدنی نبودند.

بدین ترتیب تیم فولاد سیرجان با صعود به مرحله فینال این مسابقات باید در یک فینال کاملا ایرانی با شهداب یزد روز یک‌شنبه برای کسب مقام قهرمانی به میدان برود. از سوی دیگر تیم‌های جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) و پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) در ادامه مسابقات برای مقام سوم به رقابت خواهند پرداخت.

فهد محمد العوادی از قطر و فیصل الشامیری از کویت به ترتیب داوران اول و دوم این دیدار بودند. فولاد سیرجان در حالی به مصاف حریف خود رفت که بیش‌از ۳ هزار نفر اعم از زن و مرد، پیر و جوان در جایگاه تماشاگران ورزشگاه شش هزار نفری اختصاصی شهداب یزد بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.