سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد:

تولید خلاقانه عامل جذابیت جشنواره هنرهای تجسمی است

سالاری گفت: جذابیت جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران تولید خلاقانه و آثار جذاب در زمان کوتاه است.

محمود سالاری عصر جمعه در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار کرد: آینده کشور با هنرمندان خلاق رقم می خورد و در این زمینه پرورش جوانان خلاق در عرصه هنر اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه درام ۲ عامل قفل زمان و موقعیت دلیل جذابیت است و این عوامل در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان وجود داشت، گفت: بخشی از جذابیت جشنواره نیز ارائه اثر خلاقانه در زمان کوتاه است که هنرمندان شرکت کننده در جشنواره تجسمی این فرصت را دارا بودند.
سالاری در خصوص خلق اثر در موقعیت نیز خراسان شمالی را در زمره استان هایی دانست که موقعیت های خوبی برای خلق اثر در موقعیت در رشته‌هایی مانند عکاسی دارند.
وی همچنین از حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم کردن فضای نخبه پروری در عرصه هنر خبرداد و اظهار امیدواری کرد: این اتفاق در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران مشهود و مزیت نسبی کشور ما بوده است و ما مجدد پرچم دار فرهنگ، هنر، اخلاق و معنویت در منطقه و جهان باید باشیم.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین با تبیین فرایند منسجم خلق آثار هنری در کارگاه‌های سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، گفت: هنرمندان در ۱۱ رشته در این رویداد هنری به خلق اثر پرداختند که نتایج آن بر دیوار دانشکده به نمایش درآمده است.
محمد خراسانی زاده شکسته شدن رکود این دوره با مشارکت هزار و ۲۳۳ متقاضی را در کنار مواجه شدن استادان با چالش جدی انتخاب اثر از اتفاق های خوب این رویداد عنوان کرد و وارد شدن برگزیدگان به فرایند نخبه پروری را از دیگر اتفاقات این دوره دانست.
مینا صدری، دبیر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز در این آیین گفت: امیدوارم این روبداد یکی از به یادماندنی ترین جشنواره‌ها در ارزیابی آثار و زمینه ساز جشنواره های موفق بعدی باشد.

سی‌ویکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان پس از رقابت سه روزه کارگاهی، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این‌ رویداد ملی که با حضور ۱۷۴ هنرمند از ۱۹ شهریورماه جاری در ۱۱ رشته هنری در دانشکده هنر بجنورد فعالیت خود را آغاز کرد، پس از سه روز تولید اثر و بررسی آثار از سوی داوران عصر جمعه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.