سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولیانوف شبیه‌سازی انفجار هسته‌ای توسط آمریکا را احمقانه خواند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی گفت که مسکو طرح پنتاگون برای شبیه‌سازی انفجار هسته‌ای در روسیه را ماجراجویی تحریک آمیز می‌داند.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت که مسکو طرح‌های پنتاگون برای شبیه سازی اثرات انفجار هسته‌ای در شرق اروپا و روسیه را یک ماجراجویی تحریک آمیز و احمقانه می‌داند.

براساس گزارش آرتی، اولیانوف در مصاحبه‌ای با شبکه روسیه ۲۴ گفت: من در مورد این نیات از پنتاگون اطلاعاتی ندارم، اما فکر می‌کنم این کار فقط حماقت است. آنها را نمی‌توان مثبت تلقی کرد، بلکه فقط یک ایده تحریک آمیز است. آژانس انرژی اتمی به هیچ وجه به این موضوع واکنش نشان نداده است، این حماقتی خسته کننده است.

اولیانوف این طرح‌ها را به عنوان ادامه لفاظی‌های هسته‌ای که اکنون فراتر از محدودیت‌هاست توصیف کرد. وی افزود: البته این موضوع بسیار ناراحت کننده است و نشان دهنده بی مسئولیتی است.

آژانس ریانووستی اسناد پنتاگون را بررسی کرد که نشان می‌داد وزارت دفاع آمریکا قصد دارد با یک شرکت محلی برای انجام تحقیقات در مورد تأثیر سلاح‌های هسته‌ای بر بخش کشاورزی قراردادی منعقد کند، زیرا نیروی مهندسی ارتش آمریکا قراردادی را با یک شرکت پیمانکار برای توسعه برنامه‌های تحقیقاتی فعال با تمرکز بر مدل سازی تاثیر سلاح‌های هسته‌ای بر سیستم‌های کشاورزی منعقد کرده است.

بر اساس این اسناد، این قرارداد شامل گسترش دامنه مدل‌سازی این نوع شرایط به کشور‌های اروپای شرقی از جمله روسیه است. پیمانکار باید پرسنل، تجهیزات و سایر منابع را برای شبیه‌سازی وضعیت جنگ هسته‌ای که ممکن است منجر به تخریب مزارع شود، با استفاده از برنامه‌ای که امکان شبیه‌سازی موقعیت‌های مشابه را فراهم می‌کند، فراهم کند. این پروژه ۳۴ میلیون دلار است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.