سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهنمود دولت چهاردهم، اجرای عدالت در قانون‌گزاری، سیاست و اجرا

امام جمعه اراک گفت: دولت چهاردهم مجری عدالت در قانون‌گزاری، سیاست و اجرا باشد.

امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت‌المقدس گفت: سیاست گذاری عادلانه، قانونگذاری عادلانه و اجرای عادلانه اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید بیش از پیش مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: عدالت، تار و پود نظام آفرینش و ستون فقرات نظام است و باید با تاسی از فرهنگ مقدس علوی و مولای متقیان امام علی (ع) در تمامی لایه‌های جامعه از جمله در نظام‌های پرداختی و استخدام‌ها به خوبی اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عدالت و امامت را توام با یکدیگر دانست و گفت: هر چیزی که خارج از عدالت باشد به معنای ظلم است.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود به نهم ربیع‌الاول و آغاز امامت امام زمان (عج) اشاره کرد و با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)، گفت: مهمترین مناسبت درباره امام زمان (عج) در طول سال، نهم ربیع الاول است که مصادف با آغاز امامت ایشان است. آغاز امامت آن حضرت، به مشیّت الهی و برخی مصالح دیگر، با غیبت همراه بود که اولین غیبت ایشان به «غیبت صغرا» مشهور است که تا سال ۳۲۹ هجری قمری به طول انجامید. پس از آن، مرحله جدیدی از غیبت که به دوره «غیبت کبرا» معروف است، آغاز شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

او ولایت محوری و حرکت در مسیر عدالت را شیوه اصلی جامعه منتظر ظهور مهدی موعود (عج) دانست و افزود: انتظار فرج به معنی آمادگی اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و فردی تمام آحاد جامعه و نهادینه شدن شعائر دینی در لایه‌های اجتماعی است.

او با تبریک هفته وحدت گفت: هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول و از ابتکارهای جمهوری اسلامی و امام راحل است و نماد وحدت با برادران اهل سنت و فرقه‌های مختلف اسلامی است تا همه ملت‌های مسلمان زیر یک پرچم جمع شوند.

امام جمعه اراک با اشاره به آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه این را هم گفت که امروز باید نسبت به مسائل داخلی و بین‌المللی آگاه باشیم و دانش‌آموزان و دانشجویان هوشیارانه تحصیل کنند و دچار غفلت نشوند، زیرا دشمن به دنبال غفلت ما است تا به هدف‌های خود برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.