سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به تشدید بارندگی‌ها هشدار صادر کرد

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۳۰ و با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، هشدار نارنجی (یا احتمال خسارت گسترده) برای استان صادر شده است.

سعید خلیلی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در توصیف سامانه بارشی، گفت: این سامانه شامل رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد بوده و زمان شروع آن جمعه است.

وی اضافه کرد: نوع مخاطره رگبار متناوب باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) همراه با تندباد لحظه‌ای و منطقه اثر همه مناطق با تاکید بر نیمه شمالی استان است.

خلیلی ادامه داد: زمان پایان این هشدار اواخر وقت فردا شنبه ۲۴ شهریور و اثر مخاطره نیز شامل آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه و آسیب به محصولات کشاورزی است.

این کارشناس توصیه کرد: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده ای، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه‌ای از جمله موارد لازم برای کاهش مخاطرات است.

خلیلی گفت: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در کنار محافظت و پوشش محصولات کشاورزی بویژه محصولات کشاورزی و زراعی برداشت شده نیز از مواردی است که لازم به توجه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای استان کاهش می‌یابد اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با مثبت ۹ و پلدشت با مثبت ۳۷درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی ثبت شده‌اند.

آذربایجان‌غربی از هفته دوم شهریور ماه شاهد بارش‌های رگباری باران است، هر چند طبق پیش بینی‌ها احتمال کاهش بارش‌ها در پاییز نسبت به مدت زمان مشابه پارسال وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.