سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته آخر شهریورماه، هفته پاکسازی و آماده سازی مدارس

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد، هفته آخر شهریور را هفته پاکسازی مدارس برای استقبال از سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام کرد.

ولی موسوی در نشست کارگروه اطلاع رسانی و رسانه پروژه مهر آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: فضا و محیط مدارس نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان دارد که مدیران مدارس باید فضا و محیطی با نشاط را جهت ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان فراهم آورند. 
 
وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هفته آخر شهریور، پاکسازی و زیباسازی مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد با همکاری شهرداری‌ها، مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان انجام شود افزود: انتظار می‌رود که مدیران خلاق و دغدغه‌مند مدارس ضمن ایجاد محیطی با نشاط، جلسه شورای مدرسه و شورای معلمان را جهت ایجاد هماهنگی بهتر قبل از آغاز سال تحصیلی تشکیل دهند و با استفاده از فنون و روش‌های نوین آموزشی تلاش کنند تا سطح کیفی آموزش ارتقاء یابد.
 
موسوی، توجه به سلامت دانش آموزان در محیط مدرسه را یاداور شد و ادامه داد: آموزش و پرورش در نهادینه‌سازی مقوله سلامت در میان دانش آموزان نقش اساسی دارد که لازم است معلمان با توجه به نقش الگویی پذیری خویش ۵ دقیقه آخر کلاس‌های درس را به مقوله سلامت اختصاص دهند تا گام‌های اصولی و اساسی در ارتقای سلامت دانش آموزان برداشته شود و بتوانند به عنوان سفیران سلامت در جامعه به خوبی نقش آفرینی نمایند.
 
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، توجه به ورزش دانش آموزان در محیط مدارس را نیز مورد تاکید قرار داد و از مدیران مدارس در سطح استان خواست برای ایجاد نشاط و شادابی در میان دانش آموزان و یادگیری بهتر آنان نگاه ویژه‌ای به مقوله ورزش در مدارس داشته باشند.
 
وی مدرسه را کانون تعلیم و تربیت برای آموزش مطلوب رفتار‌های اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان است که توجه به مدرسه توجه به انسان خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: در راستای سیاست‌های تحولی دولت چهاردهم بر مینای سند تحول بنیادین آمورزش وپرورش، متولیان آموزش وپرورش و مدیران مدارس به عنوان خط مقدم تحول تمام تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد آموزش وپرورشی قوی، پویا و بالنده برای تربیت نیروی انسانی در تراز نظام جمهوری اسلامی باشیم.
 
موسوی در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از همه ظرفیت‌ها برای ارتقا کیفی آموزش و توجه به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده خواهد کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.