سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شاهرود:

تبیعت از نواب عام در دوران غیبت از شروط ظهور امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام عباس امینی با اشاره به نهم ربیع الاول روز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: تبعیت از نواب خاص در دوران غیبت صغری و نواب عام در دوران غیبت کبری از شرط‌های ظهور امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از وظایف مسلمانان زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی روحی، روانی، علمی و عملی برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه خواندن دعای ندبه بهترین راه ارتباطی با امام است، ابراز کرد: همه مسلمانان دنیا هم اکنون در رزمایش‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی اربعین که تمرین جهانی شدن است، قرار دارند که باید قدر آن را بدانند.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: ثبات عالم، رزق و روزیی که همه هستی از آن بهره‌مند می‌شوند به برکت امام زمان(عج) است و همگان باید با توسل و استغاثه نسبت به ظهور ایشان مبادرت کنند.

وی به سردادن شعار دهکده جهانی توسط قلدران عالم اشاره کرد و گفت: همه ادیان باید خود را برای آن دهکده با همه وسعت و جمعیتش که یک امام هم بیشتر ندارد، آماده کنند.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حکمرانی به فرموده رهبر معظم انقلاب باید براساس کارشناسی باشد؛ کارشناسی که در نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت اولیاء و فقیه شکل گرفته است.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: کارشناسی که به مبانی و ادبیات انقلاب اسلامی، باور و ایمان ندارد و نگاهش به تجربه‌های باطل دشمنان است، نسخه‌هایش شفابخش نیست.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات در داخل کشور امکان‌پذیر است، افزود: استفاده از تجربه درست دیگران اشکالی ندارد اما در این زمینه نباید غربگرایی را سرلوحه کار قرار داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.