سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی باید با مشورت کشاورزان و منصفانه باشد

امام جمعه گرگان با اشاره به هزینه بالای تمام شده تولید محصولات کشاورزی گفت: شورای قیمت گذاری باید پس از مشورت با کشاورزان و در نظر گرفتن هزینه تولید قیمت نهایی را تعیین کند.

حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: این امام معصوم (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش به مقام امامت نائل شدند و زمامداری شیعیان را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه حضرت مهدی (عج) به فرمان و مصلحت الهی مدتی را در غیبت صغری بسر برده و سپس زمان غیبت کبری ایشان فرا رسید که تا امروز نیز ادامه دارد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر زمان غیبت کبری به پایان رسیده و شاهد حکومت پر از عدل و داد این امام بزرگوار باشیم.

امام جمعه موقت گرگان تعیین هفته وحدت توسط امام خمینی (ره) را انتخاب هوشمندانه و زمینه ساز تقویت اتحاد مسلمانان برشمرد و افزود: تفرقه بین مسلمانان از دسیسه دشمنان است و باید نسبت به آن هوشیار بود.

وی با اشاره تعیین قیمت گندم به میزان ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان توسط شورای قیمت‌گذاری بیان کرد: برخی محصولات نظیر گندم، پنبه و دانه‌های روغنی جز محصولات استراتژیک و مورد استفاده همه مردم است و باید کشاورزان را برای این محصولات اساسی حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام لیوانی کشاورزان را افراد سختکوش، قانع و راضی به سود کم برشمرد و افزود: کشاورزان برای تولید محصولات هزینه‌های زیادی برای نهاده، بذر، سموم، کارگر پرداخت می‌کنند و اگر قیمت‌گذاری درستی انجام نشود قادر نخواهند بود هزینه تولید را تأمین کنند.

خطیب جمعه گرگان تصریح کرد: برای قیمت‌گذاری محصولات حتماً باید با کشاورزان مشورت کرده و پس از برآورد همه هزینه‌ها و تعیین یک سود متعارف و منصفانه قیمت نهایی را تعیین کنیم تا کشاورزان ما متضرر نشده و بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تعمین کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها: نماز جمعه ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.